🌟 اجتماعی

توسعه فضای سبز در منطقه ۲۰ با بوستان‌های زیتون و مینیاتور

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، فرهاد افشار شهردار منطقه ۲۰ تهران در مراسم افتتاح صد پروژه درون شهری که با حضور پیروز حناچی شهردار تهران برگزار شد، درباره پروژه‌های انجام شده در سال گذشته گفت: امروز یکی از روز‌های خوب ری است که میزبان شهردار محترم تهران و رئیس شورای شهر تهران و تعدادی از اعضای شورای شهر هستیم.

وی افزود: همانطور که مستحضر هستید امروز مراسم افتتاح صد پروژه‌ای بود که همکاران من در سال ۱۳۹۹ با زحمت زیاد توفیق پیدا کردند به بهره برداری برسانند و امروز بهره برداری رسمی از این پروژه‌ها آغاز شد. همانطور که آقای حناچی هم اشاره کرد عمده پروژه‌ها در راستای ارتقای کیفیت منظر شهری و ارتقا‌ی سرانه‌های فضای عمومی بود.

افشار در ادامه گفت: شاید شاخص‌ترین پروژه برون شهری ما بحث پیاده راه‌های بی بی شهربانو باشد که با توجه به اهمیت و جایگاهی که بی بی شهربانو برای مردم مذهبی دارد و به نوعی ظرفیتی که ضلع جنوبی بی بی شهربانو ری دارد، شروع کار ما احداث این معبر بود که در ادامه میتوانیم با ادامه راه  و آوردن یک سری خدمات، آن را تکمیل و به یک مقصد گردشگری، مذهبی و تفریحی برای اهالی محترم ری تبدیل کنیم.

وی گفت: اتفاقی که در خیابان ایرانیت افتاد اتفاق بسیار خوبی بود. احداث معابر عمومی و نهایتا بحث اختصاص بیشترین عرض معبر به خودرو‌ها هست که در این خیابان، نسبتا برعکس شد و بیشترین عرض معبر به پیاده اختصاص پیدا کرد. ما حدود ۱۵۰۰ متر مسیر دوچرخه و پیاده رو احداث کردیم و در نهایت قلمرو عمومی را در اینجا گسترش دادیم که انشالله فعال شدن لبه‌های این خیابان، می‌تواند کارکرد کامل آن را داشته باشد و به عنوان خیابان کامل به بهره برداری برسد.

وی افزود: بحث توسعه فضای سبز عمومی علی الخصوص دو  بوستانی در قسمت غربی منطقه، جزء فعالیت‌هایی بود که همکاران من در سال ۹۹ انجام دادند. بوستان مینیاتور و بوستان زیتون دو بوستانی هستند که حدود ۷ هکتار به سرانه‌های داخلی شهر ما اضافه می‌کنند و در نهایت علاوه بر این جایگاه تفرجی که این بوستان‌ها دارند، می‌توانند در مواقع بحران به عنوان پشتیبان عمل کنند.

افشار در ادامه گفت: بحث ما پروژه‌های توسعه محلی بود که با اعتباری بالغ بر هفتاد میلیارد تومان از ابتدای سال ۹۹ شروع کردیم و این پروژه‌ها چیزی حدود ۸۵ پروژه هست و عمدتا پروژه‌هایی بود که به طور مستقیم حضور مردم را مرتفع می‌کرد. دبیران محترم شورایاری محلات با جلساتی که در منطقه با معاونین منطقه داشتند خواسته‌های خود  را در قالب این پروژه ها مطرح کردند و درنهایت توفیق پیدا کردیم انبوه مشکلاتی را که در طی سالیان سال به نوعی در شهر انباشته شده بود مرتفع کنیم.

وی افزود:کوچه مهربانی‌ها خیابانی بود که عرض پیاده راه‌های آن سال‌های سال توسط تیر‌های برق اشغال شده بود و اتفاقی که افتاد شاید از نظر مقیاس، پروژه بزرگی نباشد، ولی رضایت شهروندان را بالا برد و جمع آوری آب‌های سطحی خیابان صمدی جزو پروژه‌هایی بود که سال‌های سال اهالی محل به خاطر مشکلات زیست محیطی که در محل به وجود آمده بود درخواست پیگیری داشتند و نهایتا امروز موفق شدیم با اجرای این پروژه مشکلات مردم را حل کنیم.

شهردارمنطقه ۲۰ تهران در ادامه گفت:  اتفاق خوبی که امروز افتاد بحث انجام پروژه‌های مشارکتی بود. یکی از محدودیت‌هایی که در این دوره از مدیریت شهری وجود دارد بحث سرمایه گذاری داخلی خود سیستم است که با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی توانستیم این ری لند را افتتاح کنیم. حدود ۴۰ ملیارد تومان در این جا سرمایه گذاری شده و شهربازی ری یکی از پروژه‌هایی است که برای آن چیزی حدود ۵۰ میلیارد تومان هزینه شده و بخش خصوصی آن را فعال کرده است.


بیشتربخوانید

  • افزایش ۱۵۵ هزارمترمربع فضای سبز منطقه ۱۷

انتهای پیام/

منبع:yjc.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *