🌟 فرهنگی

طرح‌های فصلی فروش کتاب برای حمایت از کتابفروشی‌ها ادامه دارد

علیرضا اسماعیلی، مشاور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اهمیت و نقش طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها گفت: یکی از اقدامات اساسی و بنیادین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه کتاب و کتابخوانی، اجرای طرح‌های فصلی فروش کتاب بود. اجرای این طرح‌ها از سال ۱۳۹۴ همزمان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سمت معاونت فرهنگی این وزارتخانه آغاز شد.


بیشتربخوانید

  • آمار فروش کتاب در ساعات ابتدایی اجرای طرح بهارانه کتاب

وی افزود: برنامه ریزی‌های مختلفی برای حمایت از کتابفروشی‌ها به دنبال مشکلات فراوان این قشر پیش بینی شده است. به همین منظور کارگروهی در معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در همان زمان تشکیل شد و طرح‌های فصلی فروش کتاب هم در راستای تصمیم‌های این کارگروه طراحی و اجرا شد.

مشاور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اجرای هفدهمین دوره اجرای طرح‌های فصلی فروش کتاب بیان کرد: طرح‌های فصلی فروش کتاب براساس نظر کتابفروشان و نظر‌های مطرح شده در جلسه‌های مختلف آسیب شناسی این طرح‌ها، اقدامی خوب و قابل دفاع است. این طرح‌ها به میزان قابل توجهی به نقدینگی کتابفروشی‌ها کمک می‌کند.

اسماعیلی بیان کرد: طرح‌های فصلی فروش کتاب می‌تواند به برقراری عدالت میان مخاطبان و صنف نشر منجر شود. خوشبختانه کتابفروشان هم از این طرح‌ها به خوبی استقبال کردند. امیدوارم طرح بهارانه کتاب هم با استقبال خوب مردم روبه رو شود. آیین نامه و روال اجرای این طرح در ۱۴۰۰ همانند دوره قبل است و متناسب با استقبال مردم از طرح امکان افزایش بودجه اجرای آن وجود دارد.

وی ادامه داد: در طرح زمستانه کتاب با افزایش یارانه به میزان خوبی مواجه بودیم. در مجموع حدود ۴ میلیارد تومان یارانه به این دوره از طرح‌های فصلی فروش کتاب اختصاص دادیم. درصورتی که این روند در بهارانه کتاب امسال هم استمرار داشته باشد درباره افزایش بودجه طرح تصمیم می‌گیریم.

 

انتهای پیام/

منبع:yjc.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *