🌟 اجتماعی

مبارزه با کودک کار نیازمند مشارکت چندین دستگاه است

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت نظری عضو شورای شهر تهران در سیصدمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری اظهار کرد:  قدردان زحمات آتش‌نشانان هستم که در تمام سال در آماده‌باش کامل هستند و اخیرا گوشه‌ای از ایثارگری‌شان در اطفای حریق پالایشگاه تهران به چشم‌ها آمد؛ در این دوره از مدیریت شهری افتخار این را داریم که علیرغم تمام مسائل و مشکلات مالی و تا حد توان خود، امکانات و تجهیزات آتش‌نشانی را به‌روزرسانی کرده ایم.

او افزود: مردم تهران فراموش نکرده‌اند که در دوره‌های قبل، در حوادثی نظیر آتش‌سوزی در ساختمان خیابان جمهوری، حریق ساختمان پلاسکو و امثال آن، چه فشار روانی و روحی سنگینی بر آتش‌نشانان عزیز وارد کرد و ما تلاش کردیم تا از این مشکلات بکاهیم. هرچند که وسع ما به اندازه ایثار آتش‌نشانان عزیز نبوده و نیست.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: مبارزه با کار کودک امری چندوجهی و نیازمند مشارکت چندین دستگاه و نهاد از جمله وزارت رفاه، وزارت کشور، وزارت آموزش و پرورش، بهزیستی، شهرداری‌ها و دیگر نهاد‌ها و دستگاه‌ها است.

او تصریح کرد: اما پیش از آن باید مسئولان امر و متولیان، درکی درست از کار کودک و کودک کار داشته باشند که متاسفانه به نظر می‌رسد این شناخت همچنان در یکسری از متولیان امر ایجاد نشده است. باید بدانیم که کارکودک تنها شامل اشکال خیابانی و در معرض دید نیست.

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: در این شرایط وجود یک نظارت مردمی و البته دقیق، ضروری به نظر می‌رسد. اینکه مردم بتوانند برای مقابله با کار کودک و تحقق چشم‌انداز سازمان ملل متحد در حذف تمام اشکال کار کودک طی سال‌های پیش‌رو مشارکت کنند، نیازمند بستر‌هایی است که امکان نظارت آنان بر کار کودک را فراهم و تسهیل کند.

نظری تاکید کرد: نکته مهم اینکه متاسفانه شماره اورژانس اجتماعی ۱۲۳ فاقد این کارکرد بوده و حتی در تماسی که خود بنده اخیرا در همین زمینه داشتم، اپراتور مربوطه اطلاعات لازم و امکان انجام کاری را نداشته و پس از دقایقی مشورت به دریافت صرف گزارش بسنده کرد.

انتهای پیام/

منبع:yjc.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *