🌟 فرهنگی

تأکید علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان بر واجب بودن شرکت در انتخابات

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پور صدوقی کارشناس مذهبی، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مطرح کرد: برخی استان‌ها به دلیل عرق مذهبی و غیرت دینی، جایگاه حساسی در ایران دارند؛ بنابراین نمی‌توان از نقش و اهمیت دین در تحلیل مسائل جهان که سیاست هم بخشی از آن است، غفلت کرد. مثلا در سیستان و بلوچستان که فرهنگ قومی، قبیله‌ای و مذهبی، بیشتر از رفتار‌های سیاسی رواج دارد، معمولاً در انتخابات نقش مهم را علما، بزرگان و ریش‌سفیدان بر عهده دارند و این مسئله در جلب و جذب مشارکت حداکثری مردم موثرتر بوده است.


بیشتر بخوانید

  • چگونگی تحول در جامعه از منظر قرآن/ ویژگی‌های فرد اصلح در کلام وحی چیست؟

وی افزود: قطعاً دشمنان نظام و اسلام برای رسیدن به منافع مسموم خود تلاش می‌کنند و صدا و شعار تحریم انتخاباتی را که از سوراخ موش‌های «تل آویو» و شبکه‌های بی‌هویت معاند وهابیت بلند می‌شود، به اسم علمای سیستان و بلوچستان، تبلیغ می‌کنند. در گوشه و کنار این سرزمین هم، بعضی خواسته یا ناخواسته با شعار تحریم انتخاباتی دشمن همراه شدند و روزنه‌ای را برای نفوذ صدای دشمن، باز و خوراکی برای سفره مسموم آن‌ها آماده کرده اند.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: در این هنگام است که بصیرت و تیزبینی عالمان اهل سنت سیستان و بلوچستان ایران، با فتوای مهم و حیاتی «وجوب شرکت در انتخابات»، باعث ناامیدی و شکست دشمنان می‌شود.

حجت الاسلام پورصدوقی تصریح کرد: با کمک دوستان برای مقابله با سم‌پاشی دشمنان و پاکسازی فضای مسموم انتخاباتی از سوی آن‌ها، نظر علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان را جویا شدیم، تا بازهم اتحاد ملی و وحدت اسلامی در تاریخ ایران، توسط علمای نیک‌اندیش و مردم غیور و متدین اهل سنت سیستان و بلوچستان رقم بخورد.

در ادامه این مطلب بخشی از صحبت‌های علمای اهل سنت درباره لزوم شرکت در انتخابات را می‌خوانید:

مولوی «مجیب الرحمن رئیسی»، امام جمعه موقت اهل سنت شهر گلشن از استان سیستان و بلوچستان، در این باره اظهار داشت: یکی از حساسیت‌های سال ۱۴۰۰، همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند انتخابات است. دشمن در تلاش است تا با ایجاد یأس و ناامیدی با بهره‌گیری از مشکلات مانع حضور مردم در انتخابات شود، اما مردم بصیر ایران سال‌هاست دسیسه دشمن را شناخته و به موقع در بزنگاه‌ها حضور هوشیارانه دارند.

تاکید علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان بر واجب بودن شرکت در انتخابات

مولوی «عبدالرحیم ریگیان پور»، امام جمعه اهل سنت میرجاوه سیستان و بلوچستان، هم گفت: توصیه رهبر انقلاب به مردم برای حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی در انتخابات ۱۴۰۰، این بوده که هر کس به دنبال سعادت کشور است، باید رئیس‌جمهوری با این شاخصه‌ها انتخاب کند که اولاً دارای مدیریت و کفایت مدیریت، ثانیاً با ایمان، عدالت‌خواه و ضد فساد و دارای عملکرد انقلابی و جهادی بوده و به توانمندی‌های داخلی و جوانان معتقد باشد. همه ملت ایران خصوصاً مدیران و مسئولان باید سخنان مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهند.

تاکید علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان بر واجب بودن شرکت در انتخابات

مولوی «عبدالله حسن‌زهی»، امام جمعه اهل سنت شهرستان هامون از سیستان و بلوچستان اذعان کرد: بنده به عنوان عالم اهل سنت، شرکت در انتخابات را واجب شرعی می دانم؛ چرا که موضوع بر سر اسلام و کفر است. از آن‌جا که استکبار جهانی به دنبال بی‌اهمیت جلوه دادن جمهوری اسلامی بوده، حضور حداکثری مردم، مشتی محکم بر دهان یاوه‌گویان و عاملی مهم در خنثی‌سازی نقشه شوم آنان است.

مولوی «عبدالصمد کریم‌زایی» امام جمعه اهل سنت ایرانشهر هم گفت: شرکت در انتخابات وظیفه همگان است و کسانی‌که دارای شرایط حضور در این امر مهم هستند، باید شرکت کنند و به کسی رأی بدهند که دارای انگیزه کار کردن و در مدیریت کشور، از استقامت و استقلال کافی برخوردار باشد و نگذارد روز به روز مشکلات معشیتی مردم فزونی یابد.

تاکید علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان بر واجب بودن شرکت در انتخابات

مولوی «ترنج زر»، امام جمعه اهل سنت مسجد حضرت زین العابدین شهر چابهار نیز اظهار داشت: رأی دادن یک امانت و وظیفه شرعی است و مردم برای خودشان و اسلام به پای صندوق‌های رأی می‌روند و با رأیی که در صندوق‌ها می‌اندازند، دشمنان اسلام به خصوص آمریکا و اسرائیل را مأیوس می‌کنند.

مولوی «نذیر احمد سلامی»، نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری هم اذعان کرد: به عنوان عالم اهل سنت، مردم را دعوت به حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی می کنم تا با بیداری وجدان و بلوغ سیاسی برای انتخابات آماده شوند، تا از این طریق نقشه شوم دشمنان را خنثی و با حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی صحت و سلامتی کشور را بیمه کنند. هر شخصی که ایران، جمهوری اسلامی، شکوه، اقتدار، عظمت و عزت ملی را دوست داشته باشد، قطعاً در این انتخابات حساس مشارکت خواهد کرد.

مولوی «محمد عثمان قلندرزهی»، امام جمعه اهل سنت مسجد جامع الخلیل خاش هم اذعان داشت: از تکالیف و وظایف شرعی، ملی و قانونی مردم، حضور حداکثری آن‌ها پای صندوق‌های رأی است. ما مسلمان هستیم و اگر شورای نگهبان تصمیم می‌گیرد، بر حسب قانون است و قانون هم برگرفته از اسلام است؛ پس باید به آن احترام گذاشته شود.

مولوی «حسین زهی»، امام جمعه اهل سنت مهرستان هم گفت: حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی ناامیدی دشمنان را به دنبال دارد و به مردم توصیه می‌شود با بصیرت و دانش کافی در انتخابات سال ۱۴۰۰ شرکت و فردی را انتخاب کنند که در سال‌های آینده از انتخاب خود پشیمان نشوند؛ کسی‌که بتواند مشکلات مردم را حل کند و حرف حق را بیان کند.

مولوی «عنایت الله رسولی‌زاده»، امام جمعه اهل سنت شهرستان مینان سرباز سیستان و بلوچستان بیان کرد: حضور گسترده و انتخاب آگاهانه مردم در پای صندوق‌های رأی، منجر به یأس، ناامیدی و عصبانیت دشمنان می‌شود و عزت، اقتدار و افتخار برای ایران و ایرانیان را در پی دارد.

انتهای پیام/

منبع:yjc.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *