🌟 فرهنگی

جزئیات یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی تشریح شد

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری یازدهمین دوره جشنواره رضوی با حضور مهدی رمضانی دبیر این دوره جشنواره، صبح امروز در کتابخانه مرکزی پارک شهر برگزار شد.

در این مراسم، مهدی رمضانی دبیر یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با اشاره به میزان شرکت در دوره‌هایی که برگزاری این رویداد ادبی به عهده نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بوده است، گفت: از ششمین دوره برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی تا کنون که برگزاری آن به عهده نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بوده است، در مجموع بیش از ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در این رویداد ادبی شرکت کردند.

وی افزود: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور این توفیق را دارد که بزرگترین جشنواره کتابخوانی را برگزار کند. راه برای گسترش بیشتر جشنواره کتابخوانی رضوی بسته نیست. بخش جنبی دوره دهم جشنواره کتابخوانی رضوی به امام جواد می‌پرداخت. با توجه به اینکه امسال دو نیمه شعبان را تجربه می‌کنیم، امسال بخش جنبی جشنواره به صاحب الزمان اختصاص دارد. از ۲۲ خرداد تا اول آبان ماه این جشنواره برگزار می‌شود و تلاش می‌کنیم اختتامیه آن را در هفته کتاب برگزار کنیم.

دبیر یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی ادامه داد: قالب‌های شعرگویی برای نوجوانان و بزرگسالان، قصه‌گویی ویژه نوجوانان و بزرگسالان، پویش برای امام زمان برای نوجوانان و حمایت از چاپ و نشر کتاب‌های مرتبط با منابع جشنواره از بخش‌هایی است که به یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی افزوده شد. بخش مروجان کتابخوانی هم از دیگر بخش‌های جشنواره امسال است.

رمضانی با اشاره به داوری یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی اظهار کرد: داوری رده سنی ۴ تا ۷ و ۷ تا ۱۲ سال به صورت جداگانه انجام می‌شود. این جشنواره کاملاً در بستر مجازی برگزار می‌شود و فایل منابع این رویداد ادبی در پایگاه جشنواره در دسترس شرکت کنندگان قرار دارد. در این جشنواره ۱۵۲ جایزه ملی تا سقف ۱۶ جایزه به ازای هر کتابخانه و تا سقف ۱۳ جایزه برای هر شهرستان در نظر گرفته شده است. برای همکاری با وزارت آموزش و پرورش در زمینه برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی اقدام کردیم، اما به نتیجه‌ای در این زمینه نرسیدیم.

 

این گزارش تکمیل می شود …

 

منبع:yjc.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *