🌟 اجتماعی

بکارگیری نیرو‌های جهادی برای اجرای پروژه‌های آبرسانی سراسر کشور

سعید سلیمانی مدیرعامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد:  ۲۰ تا ۲۵ درصد از هزینه‌ آبرسانی به روستا‌ها هزینه‌ای است که پیمانکاران آن را دریافت می‌کنند.

او با بیان اینکه این امر باعث شده که هزینه زیادی به وزارت نیرو و سازمان‌های مربوطه تحمیل شود، گفت: گروه‌های جهادی تخصصی را در حوزه آبرسانی تنظیم گری و شناسایی کردیم.

سلیمانی گفت: با همکاری وزارت نیرو آموزش‌هایی به این گروه‌ها داده شده که توانایی آن‌ها افزایش یابد تا جایگزین پیمانکارانی شوند که هزینه‌های زیادی را دریافت می‌کنند.

مدیرعامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام بیان کرد: معمولا با جهادی کردن خدمات آبرسانی هزینه ۲۰ درصد کل پروژه آبرسانی کاهش پیدا می‌کند و عملا بدون آن که هزینه‌ای انجام دهیم، ۲۰ درصد از هزینه آبرسانی روستایی کاهش پیدا می‌کند و این امر مطلوب وزارت نیرو است.

سلیمانی گفت: همکاری وزارت نیرو با بنیاد برکت ۱۰ تا ۱۵ درصد از هزینه‌های آبرسانی را می‌تواند کاهش دهد، اما با همکاری گروه‌های جهادی این میزان تا ۲۵ درصد کاهش هزینه را به همراه دارد.

او با بیان اینکه برای این موضوع با مجموعه آبفا یک تفاهم نامه همکاری به صورت اولیه منعقد شده است، گفت: قرار شده در دو سه ماه آینده که روند کار دقیق تر شد و شرایط پایلوتی به پایان رسید، تفاهم نامه‌ای ملی را در استان‌های مختلف منعقد کنیم.

سلیمانی گفت: قرار شده تا مجموعه‌های جهادی در حوزه‌های آبرسانی فعال شوند و به کمک ما بیایند تا هزینه‌هایی که قبلا پیمانکاران دریافت می کردند، صرف نشود.

او با بیان اینکه با این اقدام هزینه  آبرسانی کاهش و  سرعت کار افزایش می‌یابد، گفت: شناسایی روستاهای نیازمند آبرسانی و آموزش نیروهای جهادی بر عهده بنیاد احسان است.

مدیرعامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام افزود: برای راه‌اندازی این پروژه‌ها ما بخشی از زیرساخت‌ها و هزینه‌های موجود را تقبل می‌کنیم تا گروه‌های جهادی بتوانند از آن استفاده کنند.


بیشتر بخوانید

  • تجهیز مدارس آموزش از راه دور برای ۲ هزار دانش آموز/ دانش آموزان کمیته امداد حمایت می‌شوند
  • ٣١۴ طرح به رویش احسان رسید
  • درخواست رئیس ستاد اجرایی از وزارت بهداشت/ امکان صادرات واکسن را برای مردم منطقه فراهم کنید

انتهای پیام/

منبع:yjc.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *