🌟 فرهنگی

تضاد شخصیتی «حر انقلاب» برایم جذاب بود

تینو صالحی، بازیگر نمایش «سگک» در گفت وگو با خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره نقش شاهرخ ضرغامی معروف به حر انقلاب توضیح داد: پس از خواندن نمایشنامه «سگک»، اولین چیزی که برایم جذاب بود تضاد شخصیتی شهید مفقود الاثر شاهرخ ضرغام بود؛ اینکه شهید ضرغام قبل از تحول شخصیت منفی و بادیگارد کاباره‌ها بود و پس از تغییرات معنوی ناشی از حضور امام خمینی(ره) تبدیل به قهرمان می‌شود. این تضاد و تغییر وی باعث شد به بازی در این نقش  ترغیب و تشویق شوم، ضمن اینکه قریب به اتفاق عوامل این تئاتر همکاران قدیمی من در تئاتر بوده اند.

وی همچنین درباره حضور نمایش «سگک» در جشنواره تئاتر مقاومت اظهار کرد: امسال به دلیل کرونا شرایط جشنواره مقاومت عجیب بود و تنها تماشاگران این جشنواره عوامل جشنواره و داوران بودند. کار به صورت فیلم تئاتر ضبط شد زیرا آن زمان پیک کرونا بود و تئاتر اجرا نمی‌شد و شرایط فوق العاده عجیب و غریب بود. در  ایامی که کرونا تئاتر را زمین گیر کرده بود برخی از گروه های تئاتری فداکاری  و در این جشنواره شرکت کردند.

صالحی درباره گریم شاهرخ ضرغام و شبیه سازی او به این شهید و همچنین بازخود‌ها و استقبال مردمی گفت: ماریه حاجی‌ها طراح گریم، کار شبیه سازی را انجام داد که خیلی خوب کار کرد.  بازخورد خیلی خوبی از مخاطبان گرفتیم و مسئولان جشنواره هم به دلیل شباهت گریم من به شاهرخ ضرغام کار برایشان جذابیت پیدا کرده بود. با اینکه شرایط کرونایی حاکم است فکر نمی‌کردم کسی به دیدن تئاتر بیاید که خوشبختانه استقبال خوبی به عمل آمد.

بازیگر نقش حر انقلاب درباره بازیگری تئاتر گفت: اصلا نمی‌توان روی درآمد تئاتر حساب باز کرد خصوصا در دوران کرونا و تعطقلی تئاتر؛ شغل اصلی من بازیگری است، از بهمن ۹۹ تا الان تنها نقشی که ایفا کردم نقش شهید شاهرخ ضرغام در تئاتر سگک بود. البته خوشبختانه درآمدم از سه سریال تلویزیونی و فیلم سینمایی به دست آمد. قبل از کرونا، حدود ۱۲۷ نمایش به خصوص گروه‌های جوان تئاتر روی صحنه بودند، اما الآن ۲۶ نمایش روی صحنه است. امیدوارم پس از پایان کرونا مسئولان به گروه‌هایی که در این شرایط کار می‌کنند توجه کنند. با توجه به سابقه ۲۰ ساله کار در تئاتر امیدوارم که پس از بازگشایی با ظرفیت کامل سالن‌های تئاتر، اهمیت دادن به گروه‌های تئاتری خصوصا گروه‌های فعال در این دوران در الویت باشد.

تضاد شخصیتی

وی هم چنین درباره مشکلی که کرونا برایش پیش آورد گلایه‌ای هم کرد: پس از حدود دو سال دوندگی برای گرفتن سالن برای اجرای نمایشم در تئاترشهر و تماشاخانه ایرانشهر،  به کرونا خوردیم و تئاتر تعطیل شد. الان هم می‌توانم کارم را روی صحنه ببرم، اما چون تماشاگر کم شده است ترجیحم اجرا در دوران پسا کرونا است. اطمینان دارم آن زمان هم به دلیل شلوغ شدن سانس‌های اجرا باید دوباره دو سال برای اجرای نمایشم دوندگی کنم.

گفتنی است نمایش «سگک» به نویسندگی کهبد تاراج و کارگردانی رضا بهرام هر شب ساعت ۲۰:۰۰ تا ۲۵ خرداد ماه در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر در حال اجراست. شهید شاهرخ ضرغام قبل از انقلاب به دلیل جثه بزرگش بادیگارد کاباره بوده اما به ستم دیدگان کمک می‌کرده است. پس از انقلاب نیز به دلیل عشق به امام خمینی(ره) متحول شده  و همراه گروه فداییان اسلام راهی نبرد با رژیم متجاوز بعث عراق می‌شود و در نهایت در عملیات پاک‌سازی جادهٔ آبادان-ماهشهر گلولهٔ تیربار تانک به سینه‌اش خورد و شهید مفقودالاثر می شود.

انتهای پیام/

منبع:yjc.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *