🌟 اجتماعی

افتتاح ۲۶ بوستان در آینده‌ای نزدیک/ ۴ هزار و ۷۲۰ هکتار به سرانه فضای سبز حریم شهر تهران اضافه شد

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در آخرین نشست خبری از سلسله نشست‌های گزارش عملکرد شهرداری تهران که صبح امروز (یکشنبه دهم خردادماه) برگزار شد، اظهار کرد: در چهار سال گذشته ۸۹ بوستان به مساحت ۱۵۴ هکتار ایجاد شده به طوری که در سال ۱۳۹۶، ۲۳ بوستان،در سال ۹۷، ۲۴بوستان و در سال ۹۹، ۲۳ بوستان احداث شد. همچنین ۲۶ بوستان هم تا پایان سال ۱۴۰۰ افتتاح می‌شود که نیمی از این تعداد آخر شهریور به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران افزود: در هر محله باید یک بوستان وجود داشته باشد، در ۱۷ محله در سال ۹۶ بوستانی وجود نداشت، اما تا به امروز در هشت محله بوستان ایجاد شده و بقیه هم انجام می‌شود.

او با اشاره به افزودن ۴ هزار و ۷۲۰ هکتار به سرانه فضای سبز حریم شهر تهران، گفت: تفاهم نامه‌هایی هم در حوزه بوستان‌ها از سوی مناطق با مدیران کل منابع طبیعی امضا شده که شهرداری بتواند از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کند.

یزدانی درباره سازمان میادین میوه و تره بار تصریح کرد: ۵۷ بازار به میادین میوه و تره بار اضافه شده است. به طوری که در سال ۹۶ تعداد ۱۶، در سال ۹۹ تعداد ۲۳ در سال ۹۸ تعداد ۴ و در سال ۹۷ تعداد ۱۴ میدان اضافه و ۱۱۵ میدان هم مناسب سازی شده است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران گفت: در واقع در سال ۹۹ تعداد ۳۰ میدان مناسب سازی و ۴۰ پروژه بهسازی انجام شده است. این موضوع را هم باید در نظر گرفت که میانگین اختلاف قیمت محصولات در میادین میوه و تره بار با بازار‌های دیگر ۳۵ درصد است.

یزدانی با اشاره به ساماندهی آرامستان‌های تاریخی و مذهبی مانند شیخ صدوق و دولاب، گفت:  سوله‌های بحران در بهشت زهرا (س) به بهره‌برداری رسیده و مرکز کنترل ترافیک هم راه اندازی شده است.

او با اشاره به املاک تاریخی مرمت شده در تهران تصریح کرد: سر در باغ ملی، سر در آگاهی شاپور، باغ نگارستان، تئاتر نصر، خانه اتحادیه، خانه مینایی، دانشگاه خوارزمی، خانه رومی، خانه فولادوند، خانه لرزاده و آرامگاه شهدای مشروطه املاکی هستند که برخی از سال ۹۴ مرمتشان آغاز و در سال ۱۳۹۹ به پایان رسیده است.


بیشتر بخوانید

  • لزوم تشکیل کارگروهی ویژه برای بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده
  • بازگشت لایحه محاسبه بهای مدیریت پسماند به کمیسیون برنامه بودجه و سلامت
  • انتقاد نظری از نبود ساز و کار مشخص برای ارتباط شهرداری با سمن‌ها

در حال تکمیل..

منبع:yjc.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *