ریپورتاژ آگهی

روش های جلوگیری از ماسیده شدن کرم پودر:

بعضی وقت ها با وجود اینکه از محصولاتِ خیلی خوبی استفاده میکنیم میبینیم که میکاپمون به اصطلاح ماسیده و کیکی شده. مخصوصا کرم پودر توی این قضیه ظاهر خیلی بدی به خودش میگیره و میدونید که وقتی کرم پودرت…

بعضی وقت ها با وجود اینکه از محصولاتِ خیلی خوبی استفاده میکنیم میبینیم که میکاپمون به اصطلاح ماسیده و کیکی شده. مخصوصا کرم پودر توی این قضیه ظاهر خیلی بدی به خودش میگیره و میدونید که وقتی کرم پودرتون بد قرار بگیره و خوب فید نشه میشه گفت که کل میکاپتون زیباییش رو از دست میده. برای همین هم اینجا تصمیم داریم اول راجع به دلایل ماسیدگی و بعد روش هایی برای جلوگیری از این اتفاق رو به شما بگیم.

 دلایل ماسیدگی کرم پودر:

اول از همه باید دقت کنید، محصولتون رو مناسب با نوعِ پوستتون انتخاب کردید. اگر نمیدونین چجوری این کار رو باید انجام بدین میتونید اون رو در آموزشِ با توجه به نوع پوستمون چه کرم پودری انتخاب کنیم؟  بخونید. و وقتی کرم پودر رو مناسب انتخاب کردید، حواستون باشه نیازی نیست حجم خیلی زیادی از کرم رو روی پوست بزنید، پس اولین دلیل اینه که کرم پودر رو بیش از حد نیاز استفاده میکنید.

روی پوست تمییز میکاپ نمیکنید. خیلی از افراد فکر میکنن چون از صبح میکاپی نداشتن و یا خونه بودن، میتونن رو همون پوست میکاپ کنند . پس ممکنه دلیل ماسیدگیتون این باشه که روی پوستِ چرب و عرق کرده میکاپ میکنید.

بیش از حد نیاز از پودر فیکس استفاده میکنید. فکر میکنید هر چقدر پودر بیشتری استفاده کنید قطعا میکاپ بهتری دارین در صورتی که این تصور غلط و با استفاده بیش از حد از پودر فقط پوستتون رو سنگین و خشک میکنید.

از تاثیر اسپری فیکس غافل میشین. اسپری فیکس ها کیفیت میکاپ رو خیلی خیلی بالاتر میبرند.

قبل از شروعِ میکاپ پوستتون رو هیدراته نمیکنید و روی پوست کدر و خشک میکاپ رو شروع میکنید.

این 6 مورد اصلی ترین دلایلی بودن که باعث میشن میکاپ ماسیده بشه و بد بنظر برسه، در ادامه میریم سراغ روش هایی که از این اتفاق جلوگیری میکنه.

 روش های جلوگیری از ماسیده شدن میکاپ:

خب همونجوری که گفتیم، یکی از علت های کیکی شدن میکاپ اینه که پوست رو پاکسازی نمیکنید. پس قبل از شروع میکاپتون، با شوینده مناسب پوستتون رو تمییز کنید. اگر هم پوست خشکی دارین، در صورت نداشتنِ میکاپ میتونید با آب پوستتون رو تمییز کنید.

توی این مرحله، با آبرسان و مرطوب کننده مناسب با نوع پوستتون پوست رو خوب هیدراته کنید. به هیچ وجه نباید روی پوست خشک میکاپ کنید پس ، بعد از شستشو که پوستِ آماده ی دریافتِ محصولاتِ پوستی هست اون رو خیلی خوب هیدراته کنید.

کرم پودر رو مناسب با نوعِ پوست و میزان کاوری که میخواید انتخاب کنید. دقت توی انتخاب کرم پودر میتونه کمک زیادی برای جلوگیری از ماسیده شدن میکاپ بکنه.

انتخاب ابزار برای فِید دو نوع ابزار برای فِید و بِلِند کرم پودر داریم : براش ها و اسفنج های آرایشی. این که کدوم رو انتخاب کنیم، کاملا بسته به نوع کرم پودر ما داره برای مثال ، یه محصول سبک و مایع با  براش های آرایشی  خیلی خیلی بهتر فید میشه و برعکس اگه کاور محصول خیلی بالاست و تکسچرش غلیظه باید از اسفنج های آرایشی استفاده کنیم. اما در کل بهترین کار اینه که ابتدا کرم پودر رو با براش روی پوست فید کنید و در نهایت با یه اسفنجِ با کیفیت اون رو خوب بِلِند کنید و به خورد پوست بدین این طبیعی ترین و قشنگ ترین حالتِ کرم پودر رو به ما میده.

بعد از اینکه بار اول کرم پودر رو فید کردین، 3 دقیقه بهش زمان بدین و بعد دوباره با یک اسفنج تمییز کرم و کانسیلر رو فید کنید. این کار باعث میشه که هم مواد اضافی محصولات گرفته بشه، هم خیلی خوب روی پوست قرار بگیره و هم اینکه اگر پوست چربی دارین چربی اضافی برداشته میشه و یا برعکس اگر پوست خشکی دارین توی قسمت هایی که دارای خطوط هستن مواد اضافی جمع نمیشه و باعثِ بولد شدن خطوط پوستی نمیشه.

از پودر فیکستون فقط جاهایی که نیاز هست مثل پیشونی و بینی که چرب میشن و یا زیر چشم که کانسیلر جمع میشه استفاده کنید. براش رو توی پود بزنید، اون رو تکون بدین و بعد توی نواحی که نیاز دارین اون رو استفاده کنید. اگر پوست چربی داشین میتونید کل پوست رو پودر بزنین فقط باید حواستون به میزانی که از پودر استفاده میکنید باشه.

از سپری فیکس استفاده کنید ، اسپری فیکس ها تمامی مواد آرایشی اعم از تکسچرهای کرمی و پودری رو ، روی پوستتون سِت میکنه و علاوه بر بالا بردن موندگاری تمام محصولات مثل کرم پودر،ریمل ، رژلب و… پوست رو از حالت پودری و غیر طبیعی بیرون میاره و میکاپ رو خیلی طبیعی تر و تمییز تر نشون میده.

خب مراحل و ترفندهایی که باعث میشن میکاپ ماسیده نشه رو یاد گرفتیم . برای آموزش های بیشتر ، آشنایی با محصولاتِ آرایشی و پوستی و خرید اون ها وارد سایت مای سفورا  بشین و اگر نیازی به مشاوره و راهنمایی داشتید با مشاورین این سایت در تماس باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *