🌟 اجتماعی

ماموریت قوه قضائیه برای نظارت در انتخابات/ اسماعیلی: اطمینان میدهم تخلفات هریک از داوطلبان رسیدگی خواهد شد

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، چهل و چهارمین نشست خبری غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه با اصحاب رسانه امروز (سه‌شنبه چهارم اردیبهشت ماه) به صورت آنلاین برگزار شد.

وی درباره موضع قوه قضائیه در انتخابات پیش رو بیان کرد: برگزاری انتخابات برعهده وزارت کشور ونظارت بر آن بر عهده شورای نگهبان است و قوه قضائیه در فرایند اجرا و نظارت مداخله‌ای ندارد البته باید اشاره کنم قوه قضائیه در موضوع انتخابات همانند دیگر موضوعات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی سه ماموریت دارد که آن‌ها پیشگیری از وقوع جرم، رسیدگی به جرایم و نظارت بر حسن اجرای قانون در دستگاه‌های اجرایی است.

اسماعیلی در پاسخ به سوالی درباره فعالیت انتخاباتی در فضای مجازی و پیگرد تخلفات در این حوزه بیان کرد: ما ابتدا در حوزه پیشگیری از وقوع جرم تدابیری لحاظ کرده ایم و برای ما عنوان تخلف ملاک است و فرقی بین فضای مجازی و غیر آن قائل نیستیم و آنچه قانون جرم دانسته ملاک است و چنانچه جرمی رخ داد مانند سایر جرایم فضای حقیقی برخورد می‌کنیم.

اسماعیلی با اشاره به بخشنامه رئیس قوه قضائیه گفت: در سراسر کشور ستاد‌های رسیدگی به جرایم تشکیل شده و با انتخاب قضات ویژه فعالیت‌ها انجام می‌شود.

سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: انشالله حضور مردم و رقابت سالم داوطلبان و تعیین برگزاری انتخابات توسط متولیان امنیت زمینه ساز این می‌شود که انتخاباتی شایسته داشته باشیم.

اسماعیلی در پاسخ به سوالی درباره حضور رئیس قوه قضائیه در رقابت‌های انتخاباتی و عدم شکل گیری شائبه‌های متعدد گفت: قوه قضائیه اثبات کرده در امر دادرسی استقلال خود را مورد توجه قرار داده است و قضات ما با استقلال کامل هرگاه پرونده‌ای از سوی اشخاص تشکیل شود برخورد می‌کند رئیس قوه قضائیه نقش ستادی دارد و رسیدگی‌ها توسط قضات انجام می‌شود و در دوره‌های اخیر قوه قضاییه شاهد این بودیم که روسای قوه قضائیه در انتخابات خبرگان شرکت کرده‌اند، اما هیچ گاه بی طرفی قضات زیر سوال نرفته است و اطمینان میدهم تخلفاتی که نسبت به هریک از طرفین اعلام شود رسیدگی خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع:yjc.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *