🌟 اجتماعی

پیش بینی مشارکت ٤٠ درصدی در انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در جلسه علنی شورای شهر تهران اظهار کرد: در فاصله ۴ هفته تا انتخابات ریاست جمهوری، با فضای سردی مواجه هستیم و نظرسنجی‌های رسمی نشان از مشارکت حدود ۴۰ درصدی جامعه در انتخابات ریاست جمهوری فعلی می‌دهد که امیدواریم تا زمان رای گیری این مشارکت بالاتر برود.

وی ادامه داد: ۲۵ سال از دوم خرداد ١٣٧٦ و چهار دهه از سوم خرداد سال ١٣٦١، سپری شده و اکثریت جامعه، به ویژه نسل جوان خاطرات روشنی از این مناسبت‌های مهم در ذهن ندارند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: پیش از دوم خرداد، جریانات سیاسی وحاکمیت نسبت به انتخاب دولت ها، پیش بینی‌های روشنی داشتند و در انتخابات ریاست جمهوری، اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ نمی‌داد، اما در دوم خرداد برای نخستین بار، کاندیدایی که از حمایت خاصی برخوردار بود، به موفقیت نرسید و شاید یکی از علل مهم این انتخاب مردم، احساس عمومی از قبل برنده بودن یک کاندیدا در جامعه بود.

هاشمی تاکید کرد: امروز ناامیدی بخشی ازجامعه نسبت به موثر بودن صندوق‌های رای برای حل مشکلاتشان، موجب سرخوردگی و رکود فضای کشور در آستانه انتخابات شده است.

وی تصریح کرد: جامعه باید احساس کند که پیام رای اکثریت در همه حوزه‌ها و ابعاد عملکرد حاکمیت شنیده می‌شود و می‌توان از طریق صندوق‌های رای، بر سیاستگذاری کلان و مشکلات داخلی و خارجی ایران تاثیرگذاری داشت، مهمترین عامل مشارکت عمومی در انتخابات همین احساس اعتماد و امیدواری مردم است که وظیفه دستگاه‌های مسئول بویژه شورای نگهبان، رسانه ملی و وزارت کشور در این حیطه بسیار خطیر است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: همچنین سوم خرداد میراث پدرانی است که همراه فرزندان خود، حماسه دوم خرداد را آفریدند و نباید در افکار عمومی سوم خرداد را در برابر دوم خرداد قرار داد.

هاشمی در پایان با اشاره به آسیب وارد شده به یکی ازخبرنگاران شهری گفت: تا به امروز در ارتباط با این قضیه شاهد پاسخگویی مناسب نبودیم.

انتهای پیام/

منبع:yjc.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *