🌟 اجتماعی

وجود ۸۶۱ پل عابر در پایتخت/ باید مصوبه جامعی برای ایمن سازی پل‌ها داشته باشیم

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران درباره لایحه «ایمن سازی پل‌های عابر پیاده برای شهروندان» اظهار کرد: این طرح بر اساس مجموعه‌ای از بررسی ها، مشاهدات و گزارش‌هایی که در رابطه با ناامنی و ناایمنی پل‌های عابر پیاده داشتیم به پیشنهاد اولیه کمیته معماری و طرح‌های شهری و ارسال به دو کمیسیون مشترک معماری و شهرسازی و عمران و حمل و نقل تهیه و به صحن شورای شهر ارسال شده ارایه شده است.

وی گفت: در شهر تهران ۸۶۱ پل عابر پیاده وجود دارد که گزارش‌های مردمی و کارشناسی متعددی درباره شرایط نامناسب تعداد قابل توجهی از این پل‌ها برای تردد زنان، کودکان، توان یابان و دسترس ناپذیری آن‌ها برای بسیاری از گروه‌ها دریافت کرده ایم.

اعطا ادامه داد: همچنین گزارش‌هایی از شیوه نصب تابلو‌های تبلیغاتی که موجب اشکالاتی در ایمنی و امنیت عبور و مرور شده بود، دریافت کردیم.

وی تاکید کرد: جمع‌بندی این گزارش‌ها این بود که نیاز هست مصوبه جامعی برای تدوین ضوابطی با رویکرد ایمن سازی و امن سازی این پل‌ها داشته باشیم.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه آسیب شناسی مفصلی در این خصوص انجام شده است تاکید کرد: حدود سه ماه بررسی میدانی و گزارش گیری از معاونت حمل و نقل و عمران و سازمان زیباسازی شهر تهران منجر به ارائه این طرح شده است.

انتهای پیام/

منبع:yjc.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *