🌟 اجتماعی

سخت‌ترین سال در تاریخ ۶۵ ساله ناوگان اتوبوسرانی تهران چه سالی بود؟

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مهندس محمود ترفع با تأکید بر اینکه حمایت از حمل و نقل عمومی یک وظیفه حاکمیتی است، افزود: چون حمل و نقل عمومی فعالیت سودآوری نیست، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این بخش سوددهی ندارد و از این رو، حمایت دولت مرکزی و دولت محلی از آن ضرورت دارد.

وی با اشاره به اینکه در سنوات گذشته، دولت به تهران اتوبوس تحویل می‌داد، اما سال‌هاست که دیگر اتوبوسی به تهران تحویل نداده است، اظهار کرد: بعد از سال‌ها، سال گذشته ۲۵۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس جدید خریداری و در ناوگان حمل و نقل عمومی تهران به کار گرفته شدند.

ترفع با بیان اینکه شهرداری تهران فراتر از سهم خود به ناوگان اتوبوسرانی تهران کمک می‌کند و اگر دولت کمک کند، می‌توانیم امیدوار باشیم که ناوگان حمل و نقل عمومی جان تازه‌ای بگیرد، تصریح کرد: در صورت عدم حمایت دولت، به همین ترتیب که پیش می‌رویم، ناوگان اتوبوسرانی تهران به زودی زمین‌گیر می‌شود. مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با تأکید بر این‌که ناوگان اتوبوسرانی تهران به ویژه در بخش خصوصی، بسیار فرسوده شده و رانندگان اتوبوس‌ها نیز به تدریج مسن می‌شوند، خاطرنشان کرد: سال ۹۹، سخت‌ترین سال در تاریخ ۶۵ ساله ناوگان اتوبوسرانی تهران بود و امیدواریم سال ۱۴۰۰، سال بهتری برای این مجموعه و حمل و نقل عمومی پایتخت باشد.

انتهای پیام/

منبع:yjc.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *