🌟 اجتماعی

ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی شهرستان ری تشکیل شد

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  رسول جلالی، رئیس دادگستری شهرستان ری در نشست ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی این شهرستان گفت: فلسفه برگزاری این جلسه بر اساس تکالیف قانونی است که قانونگذار  راجع به رسیدگی به جرایم انتخاباتی بر عهده قوه قضاییه گذاشته و طبق دستورالعمل رئیس قوه قضاییه، ۸ وظیفه برای این ستاد پیش بینی شده که می‌توان به رصد اقدامات، فعالیت‌های انتخاباتی و ارسال شرح وقایع و جرایم انتخاباتی به دبیرخانه اشاره کرد.
 
رئیس دادگستری شهرستان ری گفت: برای رسیدگی به جرایم انتخاباتی در دادسرا و دادگاه شعبه ویژه‌ای در نظر گرفته شده و امیدواریم که پرونده‌ای در این حوزه قضایی تشکیل نشود و در انتخابات گذشته که مربوط به انتخابات مجلس شورای اسلامی بود نیز مورد خاصی در این رابطه نداشته ایم.
غلامرضا نوفرستی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری در بخش دیگر این نشست گفت: موضوع پیشگیری از وقوع جرم در جرایم و تخلفات انتخاباتی آن قدر اهمیت و اولویت دارد که قانونگذار، ستادی را پیش بینی و مسئولیت‌هایی را به آن محول کرده؛ چرا که رسیدگی به جرائم بعد از برگزاری انتخابات خیلی  نتیجه‌ای ندارد و بر همین اساس پیشگیری باید در درجه اول باشد.
 
نوفرستی افزود: موضوع رصد فضای مجازی از جمله سایت، وبلاگ، کانال و شبکه‌های اجتماعی خیلی اهمیت دارد و باید تمام آن‌ها رصد شود.
 
در ادامه این جلسه فرماندار شهرستان ری و همچنین سایر اعضا از جمله روسای حوزه‌های قضایی کهریزک، فشافویه، خاوران، قلعه نو به طرح مسائل و نقطه نظرات حوزه کاری خود پرداختند و مصوبات مربوطه تصویب و برای اجرا به مبادی ذیربط ابلاغ شد.
 
انتهای پیام/

منبع:yjc.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *