🌟 فرهنگی

برای ارتباط با امام زمان (عج) چه ذکری بگوییم؟ + فیلم

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، ماه رمضان ماه انس و دوستی عاشق با معشوق است. عاشق اگر در این ماه رنگ و بوی معشوق را به خود نگیرد، معلوم است که فقط لاف عاشقی را زده و اصلاً عاشق نیست. این ماه، ماه ضیافت الهی است که خداوند سفره‌ای به وسعت زمین و آسمان‌ها گسترانده تا هر کسی به اندازه ظرفیتش از طعام معنوی آن بهره‌مند شود، اما نشستن سر این سفره و استفاده از نعمت‌های آن شرطی دارد و آن ترک گناهان کوچک و بزرگ است.


بیشتر بخوانید

  • چگونه از فرصت جوانی استفاده کنیم؟ /تفاوت ماه رمضان با دیگر ماه‌های سال چیست؟ +فیلم

حجت الاسلام و المسلمین مهدی شهرباف بروجردی سخنران و کارشناس مذهبی، در گفت‌‎وگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره راه ارتباط با امام زمان (عج) گفت: گاهی اوقات جوانان درباره چگونگی ارتباط با امام زمان (عج) سوال می‌پرسند که به آنان استمرار در ذکر صلوات، استغفار، خواندن دعای آل یاسین و سلام‌هایی که در آخر مفاتیح در رابطه با امام عصر (عج) است، توصیه می‌شود.

وی در ادامه افزود: در حقیقت ما دونوع ذکر داریم؛ یکی ذکر لسانی و دیگری ذکر عملی؛ ذکر عملی برتر از ذکر لسانی است. در کلام بزرگان ذکر عملی یعنی ترک گناهانی که مانع وصل انسان به امام عصر (عج) می‌شود. با این تفسیر که بیان شد در واقع گناهان مانع اصلی ارتباط انسان با امام زمان (عج) هستند و اگر کسی می‌خواهد این ارتباط برقرار شود، بهترین و کامل ترین راه ترک گناهان است.

این کارشناس مذهبی در پایان گفت: ترک گناه باعث می‌شود موانع دیدار و سربازی برای آن حضرت برطرف شود.

شما می‌توانید در ادامه صحبت‌های حجت الاسلام مهدی شهرباف بروجردی را در این خصوص مشاهده کنید:

کد ویدیو

انتهای پیام/

منبع:yjc.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *