🌟 فرهنگی

در راه خدا بودن پشیمانی نمی‌آورد/ ایمان به خدا، خوف از دیگران را از بین مى‌برد

به  گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، ماه مبارک رمضان دل تنگ مومنان الهی را صفا داده است. در ماه رمضان، بسیاری از روزه داران هر روز یک جزء از قرآن کریم را می‌خوانند؛ برخی تنها به قرائت آیات الهی اکتفا می‌کنند و برخی معنی و تفسیر آن را نیز از نظر می‌گذرانند.

باشگاه خبرنگاران جوان هم در اقدامی تازه، به انتشار بخشی از تفسیر هر جزء با توجه به «تفسیر نور حجت الاسلام و المسلمین قرائتی» می‌پردازد. هر روز ماه رمضان با انتخاب یک یا چند آیه از جزء مربوط، بخشی از صحبت‌های آقای قرائتی درباره آن را به صورت فایل صوتی در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم.

امروز سراغ آیه ای از سوره احقاف می رویم؛

کد ویدیو

خداوند در آیه ۱۳ سوره احقاف می‌فرماید: ” إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا فَلَا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَ لَا هُمْ یَحْزَنُونَ همانا کسانى که گفتند: پروردگار ما تنها خداست، سپس (بر ایمان و گفته خود) پایدارى کردند، هیچ بیمى بر آنان نیست و اندوهگین نخواهند شد. “

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی پیام این آیه را این گونه بیان کرد: پیام اول این است که مراد از گفتن «رَبُّنَا اللَّهُ» تنها لفظ نیست؛ بلکه انتخاب راه حق و پایدارى بر آن است. در واقع مهم‌تر از اظهار ایمان و اقرار به توحید، استقامت و پایدارى بر آن است.

وی افزود: پیام دوم این است که ایمان به خدا، خوف از دیگران را از بین مى برد. پیام بعدی این است که تنها کسانى از گذشته خود پشیمان نمى شوند که همواره در راه خدا حرکت مى کنند. پیام چهارم، جزاى استوارى ایمان و استمرار نیکى ها، جاودانه بودن در بهشت و نعمت هاى بهشتى است.

انتهای پیام/

منبع:yjc.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *