هنری

گلایه یک ناشر از روند طولانی اعطای مجوز انتشار کتاب

جلال صابری نژاد مدیرمسئول انتشارات آریترین، در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره کتاب‌های جدید این انتشاراتی بیان کرد: انتشارات آریترین دو عنوان کتاب در دست انتشار دارد؛ یکی از آنها مجموعه شعری با عنوان «پروانه» اثر فرشته محبیان است. در این اثر اشعاری با موضوعات عاشورایی، عارفانه و ظهور دیده می‌شود.

وی ادامه داد: یک مجموعه کتاب علمی هم با عنوان «آنچه که باید بدانیم، اما نمی‌دانیم» اثر حدیث رنجبر در انتشارات آریترین منتشر می‌شود. کتاب‌ها مرحله بررسی را در وزارت ارشاد طی می‌کنند و هنوز به مرحله صدور مجوز انتشار نرسیدند. هنوز رویه اعطای مجوز انتشار کتاب‌ها کند است. اگر کتابی در حوزه شعر و داستان نوشته شده باشد، بیشتر از کتاب‌های دیگر مرحله اعطای مجوز آن طول می‌کشد.

مدیر مسئول انتشارات آریترین با اشاره به اینکه ۴۵ روز طول می‌کشد مجوز انتشار کتاب‌های علمی و فلسفی صادر شود، ابراز کرد: زمان اعطای مجوز برای انتشار کتاب‌ها با یکدیگر متفاوت است. برای برخی کتاب‌ها طی ده روز صادر می‌شود و برای برخی کتاب‌ها سی روز طول می‌کشد. در این میان همچنان زمان اعطای مجوز به کتاب‌های تخصصی، تاریخ و فلسفه بلند است.

انتهای پیام/

منبع:yjc.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *