11111111111 گلایه یک ناشر از روند طولانی اعطای مجوز انتشار کتاب – معرف
هنری

گلایه یک ناشر از روند طولانی اعطای مجوز انتشار کتاب

جلال صابری نژاد مدیرمسئول انتشارات آریترین، در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره کتاب‌های جدید این انتشاراتی بیان کرد: انتشارات آریترین دو عنوان کتاب در دست انتشار دارد؛ یکی از آنها مجموعه شعری با عنوان «پروانه» اثر فرشته محبیان است. در این اثر اشعاری با موضوعات عاشورایی، عارفانه و ظهور دیده می‌شود.

وی ادامه داد: یک مجموعه کتاب علمی هم با عنوان «آنچه که باید بدانیم، اما نمی‌دانیم» اثر حدیث رنجبر در انتشارات آریترین منتشر می‌شود. کتاب‌ها مرحله بررسی را در وزارت ارشاد طی می‌کنند و هنوز به مرحله صدور مجوز انتشار نرسیدند. هنوز رویه اعطای مجوز انتشار کتاب‌ها کند است. اگر کتابی در حوزه شعر و داستان نوشته شده باشد، بیشتر از کتاب‌های دیگر مرحله اعطای مجوز آن طول می‌کشد.

مدیر مسئول انتشارات آریترین با اشاره به اینکه ۴۵ روز طول می‌کشد مجوز انتشار کتاب‌های علمی و فلسفی صادر شود، ابراز کرد: زمان اعطای مجوز برای انتشار کتاب‌ها با یکدیگر متفاوت است. برای برخی کتاب‌ها طی ده روز صادر می‌شود و برای برخی کتاب‌ها سی روز طول می‌کشد. در این میان همچنان زمان اعطای مجوز به کتاب‌های تخصصی، تاریخ و فلسفه بلند است.

انتهای پیام/

منبع:yjc.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *