هنری

جای کتابی درباره ایثار و شهادت در مدارس خالی است

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان رضا رستمی نویسنده کتاب حوزه دفاع مقدس گفت: در دوران دفاع مقدس، مریوان و سرواباد میعادگاه چندین عملیات بزرگ بود و جایگاه حاج احمد متوسلیان، بروجردی، شهید قجه ای، شهید توسلی، شهید عباس کریمی، ابوعمار و قهاریان بود. این موضوع که اثری از مجاهدت‌های شهدای مریوان نبود، من را به فکر فرو برد که باید کاری را برای نشان دادن ایثارگری‌ها و مجاهدت‌های شهدا انجام بدهم.

رستمی ادامه داد: کار نویسندگی را به سختی شروع کردم و در مورد تمام شهدای مریوان و سروآباد کتاب نوشتم. با پیشنهاد و کمک از سوی بنیاد حفظ ونشر اثارکردستان کتاب هزار صفحه‌ای در مورد تاریخ جنگ کردستان تحویل این بنیاد دادم. کتابی که حاصل زحمات من بود، ولی به اسم بنیاد حفظ و اثار چاپ شد و حتی اسمی از نویسنده در کتاب درج نشد.

این نویسنده حوزه دفاع مقدس با اشاره به بی مهری های انجام شده در حوزه چاپ و نشر کتاب، گفت: کتابی که از بنده چاپ شد طراحی، جلد ویراستاری و صفحه آرایی خوبی نداشت و تنها مبلغ ۵۰۰ هزار تومان بابت آن کتاب به من پرداخت شد البته به هیچ عنوان هدف من پول نبوده و نخواهد بود، اما بی مهری‌ها در این حوزه زیاد است. متاسفانه بر روی کتاب تیراژ هزار جلد را ثبت می‌کنند، ولی از آن ۱۰ جلد بیشتر چاپ نمی‌شود. تنها برای پذیرفته شدن از سوی بازرسی کتاب را در قفسه می‌گذارند. کتاب‌ها رونمایی نمی‌شوند و به دست من به عنوان نویسنده و حتی خانواده شهید نمی‌رسد.

وی ادامه داد: از تمام کتاب‌هایی که چاپ کردم فقط یک جلد از کتاب‌ها را به من دادند و مجبور شدم آن کتاب را به خانواده شهید اهدا کنم. البته این موضوع به این معنی نیست که برای همه این اتفاق بیفتد بلکه با آشنا بازی برخی به راحتی آثارشان چاپ و رونمایی می‌شود.۱۲ سال است که می‌نویسم، ولی از بی مهری‌ها خسته شده ام.

رستمی گفت: هیچ کتابی از شهدا در استان کردستان در فروشگاه‌ها، مدارس و کتابخانه‌ها موجود نیست. در حالی که هر سال از چاپ صد جلد کتاب خبر می‌دهند. هدف من به عنوان یک نویسنده رساندن مطالب کتاب هایم به دست جوانان است، اما این اتفاق نمیفتد. کتاب‌هایی که از شهدای کردستان چاپ می‌شود حتی به دست خانواده‌های شهدا نمی‌رسد و در انبار‌های فرهنگی استان خاک می‌خورد.

نویسنده حوزه دفاع مقدس افزود: مقام معظم رهبری فرمودند کار فرهنگی خوب است، ولی آمار و ارقام حساب نیست که چه میزان کتاب چاپ شده است. کار فرهنگی زمانی موفق است که تاثیرگذاری آن را در فضای فکری جامعه مخصوصا در جوانان ببینیم. کتاب‌هایی که چاپ می‌شود باید معلوم باشد که چقدر توانسته در فضای فکری مردم به خصوص جوانان نسبت به تکریم مقام بلند شهیدان اثر گذار باشد.

رستمی ادامه داد: در بین کتاب‌های درسی دبستان کتابی در خصوص مطالعات ایثار و شهادت نیست. من پیشنهاد می‌کنم حتما متولیان فرهنگی یک کتاب درباره ایثار و شهادت به کتاب دوره دبستان اضافه کنند، مثلا کتابی در مورد زندگی حاج قاسم سلیمانی منتشر شود.

وی گفت: کم کاری متولیان فرهنگی باعث شده وضعیت کشورخوب نباشد من به عنوان یک نویسنده و جانباز دفاع مقدس که ۱۲۰ عنوان کتاب نوشته ام یک سال است که به دنبال بیمه هنرمندان هستم و هنوز پاسخی دریافت نکرده ام.

رستمی ادامه داد: من قلم را به خاطر بی مهری‌ها در این حوزه زمین گذاشته ام، ولی ۲۸ هزار عکس و فیلمی که جمع آوری کردم و ۱۸ هزار صفحه خاطراتی که کتاب کردم را در فضای مجازی برای جوان‌ها به اشتراک می‌گذارم تا بتوانم قدمی در راه شهدا بردارم. این موضوع تنها درد من نیست بلکه تک تک نویسندگان ادبیات پایداری به خاطر بی مهری‌ها ناراحت هستند.

نویسنده حوزه دفاع مقدس گفت: با تمام بی مهری‌ها مسئولین و تهدید ضد انقلاب‌ها بر آن عهدی که بسته ایم هستیم. من درساخت ۱۸۰ عنوان فیلم از شهدای شاخص استان کردستان برای شبکه استانی فعالیت داشتم،۱۳ نویسنده ادبیات پایداری را پرورش دادم که ۵۱ عنوان کتاب چاپ کردند. به عنوان یک فعال فرهنگی تنها آرزویم این است که از نزدیک با مقام معظم رهبری دیدار داشته باشم و این درد‌ها را به اطلاع ایشان برسانم.

انتهای پیام/

منبع:yjc.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *