طرز تهیه سالاد کلم چینی

طرز تهیه سالاد کلم چینی , دستور تهیه سالاد کلم چینی

سالاد کلم چینی یکی از انواع سالادهای پرطرفدار کشور چین است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد کلم چینی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
کلم یا کاهو چینی ½ کلم
خیار شور ۴ تا ۵ عدد
خیار تازه ۲ عدد
پیازچه ۵ تا ۶ ساقه
سس مایونز یا خامه صبحانه ۳ قاشق سوپخوری
روغن سالاد یا زیتون ۱ قاشق سوپخوری
آب سرد ۱ تا ۲ قاشق سوپخوری
آب لیمو ترش تازه ۱ عدد
سیر ۱ تا ۲ حبه
فلفل قرمز، نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

طرز تهیه سالاد کلم چینی

مرحله اول

برای تهیه سالاد کلم چینی ساده ابتدای کار کلم را به صورت ریز خرد می کنیم و می شوییم، سپس درون آبکش می ریزیم و اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شود. در ادامه خیار را می شوییم، سپس به صورت خلالی نازک خرد می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله خیارشور را می شوییم، سپس همانند خیار به صورت خلالی نازک خرد می کنیم. در ادامه سس مایونز یا خامه را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با چنگال هم می زنیم تا بافت سس یا خامه باز شود.

مرحله سوم

حالا روغن سالاد را به همراه آب لیمو ترش تازه، فلفل سیاه، فلفل قرمز و نمک درون سس مایونز یا خامه می ریزیم و مخلوط می کنیم. در ادامه پوست سیر را جدا می کنیم، سپس می شوییم و با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله سیر را به مخلوط سس اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم تا مواد ترکیب شوند. در ادامه در صورتی که سس غلیظ بود به آن کمی آب سرد اضافه می کنیم و مجددا هم می زنیم. در ادامه کلم خرد شده را درون ظرف سرو می ریزیم.

مرحله پنجم

حالا خیار و خیار شور خلالی خرد شده را به کلم اضافه می کنیم، سپس سس را روی سالاد می کنیم و با قاشق زیر و رو می کنیم تا سس به خورد سالاد برود. در ادامه پیازچه را می شوییم، سپس به صورت ریز خرد می کنیم.

مرحله ششم

در نهایت پیازچه را به صورت پخش روی سالاد می ریزیم. در ادامه روی سالاد را با سلفون می پوشانیم و اجازه می دهیم به مدت ۱ تا ۲ ساعت درون یخچال بماند تا مزه ها با هم ترکیب شوند. در آخر پس از گذشت این زمان سالاد را سرو می کنیم. نوش جان.