? فرهنگی

لزوم تداوم صبر و پشتکار حتی پس از استجابت دعا

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، ماه مبارک رمضان دل تنگ مومنان الهی را صفا داده است. در ماه رمضان، بسیاری از روزه داران هر روز یک جزء از قرآن کریم را می‌خوانند؛ برخی تنها به قرائت آیات الهی اکتفا می‌کنند و برخی معنی و تفسیر آن را نیز از نظر می‌گذرانند.

باشگاه خبرنگاران جوان هم در اقدامی تازه، به انتشار بخشی از تفسیر هر جزء با توجه به «تفسیر نور حجت الاسلام و المسلمین قرائتی» می‌پردازد. هر روز ماه رمضان با انتخاب یک یا چند آیه از جزء مربوط، بخشی از صحبت‌های آقای قرائتی درباره آن را به صورت فایل صوتی در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم.

این بار سراغ آیه ای از سوره یونس می‌رویم:

خداوند در آیه ۸۹ سوره یونس می‌فرماید:“قالَ قَدْ أُجِیبَتْ دَعْوَتُکُما فَاسْتَقِیما وَ لا تَتَّبِعانِّ سَبِیلَ الَّذِینَ لا یَعْلَمُونَ «۸۹» ” به معنای اینکه (خداوند) فرمود: دعاى شما دو تن (یعنی حضرت موسی و برادرش هارون) مستجاب شد، پس ایستادگى کنید و از شیوه‌ نادانان پیروى نکنید.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی پیام آیه ۸۹ سوره یونس را بیان کرد و گفت: پیام اول این است که دعاى انبیا مستجاب است. پیام دوم این است که استجابت دعاى موسى، نشانه‌ صحّت و درستى درخواست‌هاى او در هلاکت فرعونیان است. پیام سوم نیز این است که رهبران الهى باید در برابر افکار جاهلانه با صلابت و قاطع باشند؛ زیرا سستى نشانه‌ جهل است.

وی افزود: پیام چهارم این آیه این است که پیروى از اهل علم جایز است. لازم است که حتى پس از قبولى دعا هم صبر و پشتکار لازم را داشته باشیم.

در ادامه می‌توانید پادکست تفسیر حجت الاسلام و المسلمین قرائتی از این آیه شریفه را بشنوید:

کد ویدیو

 
 

انتهای پیام/

منبع:yjc.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *