طرز تهیه سالاد چیکن پاستا

طرز تهیه سالاد چیکن پاستا , دستور پخت سالاد چیکن پاستا

سالاد چیک پاستا یکی از انواع سالادهای پرطرفدار و محبوب بین المللی است که می توانیم آنرا مانند سالاد الویه به عنوان یک وعده کامل سرو کنیم، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد چیکن پاستا در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ ۲۰۰ گرم
سیر ۱ عدد
فلفل دلمه ای ۱ عدد
خیارشور ۶ عدد
هویج ۱ عدد
زیتون ۱ فنجان
کنسرو ذرت ۱ فنجان
پاستا ۱ بسته
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار کافی
پودر دارچین، پاپریکا و پودر پیاز به مقدار کافی
مواد لازم برای سس سالاد
سس مایونز ۲ قاشق غذاخوری
سس فرانسوی ۱ قاشق غذاخوری
سس خردل ۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

طرز تهیه سالاد چیکن پاستا

مرحله اول

برای تهیه سالاد چیکن پاستا خوشمزه ابتدای کار سینه مرغ را به صورت مکعبی خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن و کره به آن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم کره ذوب شود.

مرحله دوم

حالا سینه مرغ را درون تابه می ریزیم، سپس مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر دارچین، پاپریکا و پودر پیاز به آن اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی ادویه ها از بین برود، سپس گوشت مرغ تغییر رنگ بدهد.

مرحله سوم

در این مرحله پوست سیر را جدا می کنیم، سپس با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم و به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا عطر سیر آزاد شود. در ادامه درب تابه را می بندیم، سپس اجازه می دهیم مرغ آب بیندازید و پخته شود.

مرحله چهارم

حالا هویج را می شوییم و پوست آن را جدا می کنیم و درون یک قابلمه مناسب قرار می دهیم، سپس قابلمه را تا نیمه پر از آب می کنیم و روی حرارت متوسط قرار می دهیم و اجازه می دهیم هویج کاملا پخته شود.

مرجله پنجم

در این مرحله زیتون را می شوییم، سپس به صورت حلقه ای خرد می کنیم و درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه فلفل دلمه ای را می شوییم، سپس دانه های درون آن را خارج می کنیم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله ششم

حالا فلفل دلمه ای نگینی خرد شده را درون کاسه حاوی زیتون می ریزیم. در ادامه کنسرو ذرت را درون آبکش می ریزیم و اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شود، سپس خیارشور را می شوییم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله ذرت را به همراه خیار شور درون کاسه حاوی زیتون می ریزیم. در ادامه زمانی که هویج کاملا پخت آن را از قابلمه خارج می کنیم و اجازه می دهیم کاملا خنک شود، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله هشتم

حالا هویج را به مخلوط سبزیجات اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب می کنیم، سپس مقداری نمک و روغن درون آب می ریزیم و قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب به جوش بیاید.

مرحله نهم

در این مرحله زمانی که آب جوش آمد پاستا را درون آب جوش می ریزیم، سپس اجازه می دهیم پاستا درون آب جوش بماند تا کاملا مغز پخت شود. در ادامه زمانی که پاستا کاملا پخت آن را درون آبکش می ریزیم و آبکشی می کنیم.

مرحله دهم

حالا اجازه می دهیم آب اضافی پاستا کاملا خارج شود. در ادامه زمانی که آب اضافی سینه های مرغ تبخیر شد آن ها را سرخ می کنیم، سپس از روی حرارت بر می داریم. در ادامه پاستا را درون ظرف سرو می ریزیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله مخلوط سبزیجات را به همراه سینه مرغ سرخ شده روی پاستا می ریزیم. در ادامه سس مایونز را به همراه سس فرانسوی و سس خردل درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم تا با هم ترکیب و یکدست شوند.

مرحله دوازدهم

حالا نمک و فلفل سیاه سس را اندازه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم و روی سالاد می ریزیم. در ادامه سالاد چیکن پاستا را با قاشق به آرامی زیر و رو می کنیم تا سس به خورد مواد برود، سپس روی ظرف سالاد را با سلفون می پوشانیم.

مرحله سیزدهم

در نهایت سالاد را درون یخچال قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم سالاد چیکن پاستا به مدت ۱ ساعت درون یخچال بماند تا مزه ها با هم ترکیب شوند. پس از گذشت این زمان سالاد را از یخچال خارج می کنیم، سپس سرو می کنیم. نوش جان.