طرز تهیه شیرینی کیکی

طرز تهیه شیرینی کیکی , دستور پخت شیرینی کیکی

شیرینی کیکی یکی از انواع شیرینی های قدیمی و نوستالوژیک ایرانی است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی کیکی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی کیکی
آرد ۱ و ¼ لیوان
نشاسته ذرت ¼ لیوان
شکر ¼ لیوان
بکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری
کره گیاهی ۶۰ گرم
شیر ½ لیوان
نمک نوک قاشق مرباخوری
وانیل ¼ قاشق چایخوری

طرز تهیه شیرینی کیکی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی کیکی خوشمزه ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج می کنیم، سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم کره با دمای محیط هماهنگ شده و به طور کامل  نرم شود.

مرحله دوم

حالا شیر را به همراه شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس هم می زنیم تا ذرات شکر درون شیر حل شود. در ادامه کره به دمای محیط رسیده را درون مخلوط شیر اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم تا کره حل شود.

مرحله سوم

در این مرحله آرد را به همراه بکینگ پودر و نشاسته ذرت درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم. در ادامه مخلوط آرد را درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس طی ۳ مرحله به مخلوط شیر اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مواد شیرینی را با لیسک هم می زنیم تا خمیر درون کاسه جمع شود. در ادامه قالب دلخواه را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم، سپس مقداری از خمیر بر می داریم و درون قالب فشار می دهیم تا فیکس شود.

مرحله پنجم

در این مرحله خمیرهای قالب زده شده را به مدت ۱۵ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم استراحت کند. در همین حین فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم و اجازه می هیم فر کاملا گرم شود.

مرحله ششم

حالا پس از گذشت ۱۵ دقیقه خمیرها را را از یخچال خارج کرده و درون سینی فر می چینیم، سپس در طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم شیرینی های کیکی به مدت ۱۳ تا ۱۵ دقیقه درون فر بمانند تا به طور کامل بپزند.

مرحله هفتم

پس از گذشت این زمان شیرینی ها را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم کاملا خنک شود، سپس از سینی فر خارج می کنیم. در ادامه شیرینی کیکی ها را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و با چای زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.