طرز تهیه کیک پسته

طرز تهیه کیک پسته بی بی کیک بادام و پسته کیک هل و پسته کیک پسته و گلاب کیک پسته و گردو کیک پسته ایرانی

کیک پسته یکی از انواع کیک های خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که معمولا برای پذیرایی در مجالس مهم پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک پسته در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک پسته
آرد ۲ پیمانه
بکینگ پودر ۲ قاشق چایخوری
تخم مرغ ۴ عدد
شکر ۱ پیمانه
وانیل ¼ قاشق چایخوری
روغن مایع ½ پیمانه
شیر ½ پیمانه
خلال پسته ۴ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک پسته

مرحله اول

برای تهیه کیک پسته خوشمزه ابتدای کار تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب اضافه می کنیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۷ تا ۱۰ دقیقه مخلوط می کنیم تا مخلوط تخم مرغ روشن و کش دار شود.

مرحله دوم

حالا وسط کار کاسه را دور گیری می کنیم تا تخم مرغ به صورت یکدست هم زده شود. در ادامه روغن مایع را درون مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس در حد مخلوط شدن به مدت ۱ دقیقه با دور تند همزن برقی هم می زنیم.

مرحله سوم

در این مرحله شیر را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس مجددا در حد مخلوط شدن مواد را با دور تند همزن برقی به مدت ۱ دقیقه هم می زنیم. در ادامه آرد را به همراه بکینگ پودر درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مخلوط آرد و بکینگ پودر را درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم و طی ۳ مرحله درون مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و با لیسک مایه کیک را به صورت دورانی به یک سمت مخلوط می کنیم تا بافت آن یکدست شود.

مرحله پنجم

در این مرحله فر را روی حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر به مدت ۷ دقیقه به طور کامل گرم شود. توجه داشته باشید فر بیشتر از ۷ دقیقه گرم شود کیک به صورت گنبدی می شود و سطح آن می سوزد.

مرحله ششم

حالا یک قالب مناسب انتخاب می کنیم، سپس کف آن را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم و مایه کیک را درون قالب می ریزیم، سپس قالب کیک را چند بار محکم روی سطح کار می کوبیم تا حباب ها و هوای اضافی بین مایه کیک کاملا از بین برود.

مرحله هفتم

در این مرحله روی مایه کیک را با خلال پسته می پوشانیم و قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۴۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا بپزد. دقت کنید ۳۰ دقیقه اول پخت کیک، به هیچ عنوان درب فر را باز نکنید.

مرحله هشتم

پس از گذشت ۳۰ دقیقه کیک را با خلال دندان یا سیخ چوبی تست می کنیم برای این منظور یک سیخ چوبی یا خلال دندان در مرکز کیک فر می بریم، سپس خارج می کنیم در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است.

مرحله نهم

حالا کیک را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم کاملا خنک شود، سپس از قالب خارج می کنیم و به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم. در آخر برش های کیک را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و به همراه چای زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.