هنری

استقبال نکردن مخاطبان از نمایشگاه‌های مجازی کتاب استانی

باشگاه خبرنگاران جوان جلال صابری نژاد، مدیرمسئول انتشارات آریترین گفت: متاسفانه هر دو نمایشگاه مجازی کتاب اصفهان و ارومیه بسیار ضعیف بودند. در هر دو نمایشگاه کتاب توانستم تنها یک عنوان کتاب را بفروشم. متاسفانه مخاطبان کتاب از این رویداد‌های ادبی استقبال نکردند. ممکن است دلایل مختلفی در این امر وجود داشته باشد از جمله آن‌ها می‌توان به مشکلات اقتصادی و اطلاع رسانی آن اشاره کرد.

وی بر لزوم بررسی دلایل استقبال نکردن مردم از نمایشگاه های مجازی اصفهان و ارومیه تاکید کرد و میزان آگاهی مردم را یکی از دلایل مهم در این امر بیان کرد.

در نمایشگاه مجازی کتاب تهران که بهمن ماه سال گذشته برگزار شد این امکان فراهم شده بود که ناشران بتوانند قیمت کتاب هایشان را با توجه به افزایش قیمت کاغذ بالا ببرند. این امر در نمایشگاه مجازی کتاب اصفهان و ارومیه هم محقق شد. بنابر گفته مدیرمسئول انتشارات آریترین ناشران نمی توانستند کتاب های منتشرشده شان در سال ۱۴۰۰ را در سایت این دو نمایشگاه مجازی استانی ثبت کنند. این مشکل برای ثبت کتاب های منتشرشده از سال ۱۳۹۱ تا ۱۴۰۰ وجود نداشت. 

صابری نژاد دلیل مشکل ناشران را در زمینه ثبت کتاب زمانبندی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برای این امر عنوان کرد. همچنین وی میزان استقبال از نمایشگاه های مجازی استانی در سال جاری را امر جدیدی ندانست و ابراز کرد سال گذشته هم این اتفاق برای نمایشگاه مجازی کرمان روی داد و میزان استقبال از این نمایشگاه از نمایشگاه مجازی کتاب تهران کمتر بود.

برگزاری نمایشگاه‌های مجازی کتاب امری است که پس از شیوع کرونا به منظور حمایت از ناشران در کشور برگزار شد. دومین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران در نیمه اول بهمن ماه برگزار می‌شود و هم اکنون بنابه گفته علی رمضانی، مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران کار‌های اجرایی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که به دلیل شیوع کرونا برگزار نشد، اجرا می‌شود. هنوز زمان دقیق برگزاری این رویداد ادبی مشخص نشده است.

انتهای پیام/

منبع:yjc.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *