علم و تکنولوژی

خلق آثار هنری با یخ در روسیه

باشگاه خبرنگاران جوان – شانزدهمین جشنواره مجسمه‌های یخی جشن میلاد مسیح یا ستاره بیت‌لحم که به میلاد مسیح اختصاص دارد در روز جمعه در یکاترینبورگ روسیه برگزار شد. این مراسم به طور سنتی در روزهای اول ژانویه در میدان روبروی کلیسا برگزار می‌شود و مردم می‎تواند کل روند ساخت مجسمه های یخی را تماشا کنند.

براساس گزارش اليوم السابع؛  21 تیم مجسمه ساز از شهرهای مختلف روسیه در این رویداد شرکت کردند و هر تیم برای شروع کار خود 5 متر مکعب یخ دریافت کرد که مضامین آن توسط برگزارکنندگان تعیین شده بود و موضوعات از مذهبی تا پرتاب اولین ماهواره در جهان متفاوت بود. به گزارش یورونیوز، تولد مسیح، شهدا، کلیسای روسی و آخرین خانواده یک تزار روسیه از جمله موضوعات سنتی و مذهبی بودند.

مجسمه سازی با یخ

کد ویدیو

همچنین شهر یکاترینبورگ روسیه میزبان جشنواره «هنر خیابانی» است که برای تأثیرگذاری خوب بر هنر خیابانی در نقاط مختلف شهر و ارتقای جایگاه این هنر در چارچوب فرهنگ جمعی محلی تلاش می کند. در این زمان تماشای زیبایی خیابان ها و خانه ها از بیرون وقتی با نقاشی‌های خلاقانه تزئین شده اند لذت‌بخش است.

جشنواره هنر خیابانی در دوازدهمین دوره خود از اواسط ژوئیه راه اندازی می‎شود و تا پایان آگوست با حضور 20 هنرمند از آرژانتین، ایتالیا، فنلاند، آلمان و روسیه ادامه خواهد داشت و هدف این جشنواره تبدیل این شهر به یک نمایشگاه سرباز با نقاشی های دیواری است.

 


بیشتر بخوانید

  • وقتی طبیعت به بوم نقاشی تبدیل می شود + تصاویر

انتهای پیام/

منبع:yjc.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *