11111111111 کاهش فروش کتاب در نمایشگاه‌های مجازی استانی – معرف
هنری

کاهش فروش کتاب در نمایشگاه‌های مجازی استانی

باشگاه خبرنگاران جوان– احمد دولت آبادی مدیرمسئول انتشارات نگار تابان گفت: میزان فروش آثار انتشاراتی من در نمایشگاه مجازی کتاب ارومیه به دو جلد رسید! این میزان یک سوم کتاب‌هایی بود که در نمایشگاه مجازی اصفهان فروختم. 

دومین نمایشگاه مجازی استانی کتاب در سال جاری با حضور ناشران سراسر کشور، به مدت هفت روز از هشتم تا چهاردهم دی‌ماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

پیشتر ناشران در نمایشگاه مجازی استانی کتاب اصفهان حضور پیدا کردند که به گفته دولت‌آبادی برخی ناشران در این نمایشگاه، تنها مبلغ ۲۰۰ هزار تومان کتاب فروخته اند!

شیوع بیماری کرونا از سال ۹۸، بر چگونگی برگزاری نمایشگاه‌های کتاب هم اثر گذاشته است. اولین بار در سال گذشته نمایشگاه مجازی کتاب استانی در کرمان برگزار شد. پس از آن هم نمایشگاه مجازی کتاب تهران پذیرای ناشران و مخاطبان بود. امسال هم اصفهان و ارومیه نمایشگاه مجازی کتاب را برگزار کردند و بهمن امسال هم نمایشگاه مجازی کتاب استان تهران برگزار می‌شود.

به نظر می رسد مجازی برگزار شدن نمایشگاه کتاب بر میزان فروش ناشران اثر گذاشته؛ تا جایی که مدیرمسئول انتشارات نگار تابان می گوید، اگر نمایشگاه استانی اصفهان به صورت حضوری برگزار می‌شد، شاید بیش از یک و نیم میلیون تومان کتاب می‌فروختم. این روند کاهشی فروش برای این ناشر در نمایشگاه ارومیه هم تکرار شده است. 

انتهای پیام/

منبع:yjc.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *