هنری

دفتر موسیقی دخالتی در انتخاب‌های جشنواره موسیقی فجر ندارد

باشگاه خبرنگاران جوان – محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمد اله یاری فومنی سرپرست دفتر موسیقی از دبیرخانه جشنواره موسیقی فجر بازدید و در بخشی از جلسه هیات انتخاب آثار و گروه‌های سی‌وهفتمین جشنواره موسیقی فجر شرکت کردند.

سیزدهمین جلسه هیات انتخاب آثار و گروه‌های سی‌وهفتمین جشنواره موسیقی فجر با حضور محمدرضا ابراهیمی، محمدرضا تفضّلی، بهرام دهقانیار، احسان ذبیحی‌فر، امیرعباس ستایشگر، علی صمدپور، محمدعلی مرآتی، اعضای شورا به همراه حسن ریاحی دبیر جشنواره روز جمعه ۱۷ دی‌ماه برگزار شد.

در این جلسه، محمد الهیاری، سرپرست دفتر موسیقی گفت که اعضای این هیات دفتر موسیقی تاکنون، هیچ دخالتی در انتخاب گروه‌ها در بخش غیررقابتی و یا آلبوم‌ها در بخش رقابتی برای حضور در جشنواره نداشته و نخواهد داشت و تنها پشتیبانی از جلسات داوری را برعهده دارد.

امیرعباس ستایشگر، یکی از اعضای هیات انتخاب آثار با اشاره به اضافه شدن یک بخش ویژه آهنگسازی به این دوره از جشنواره موسیقی فجر، درباره جزئیات آثار ارسال شده به این شرح توضیح داد که پس از فراخوانی که در مهرماه منتشر کردیم، ۱۴۸ گروه برای حضور در بخش غیررقابتی جشنواره و ۱۱۴ آلبوم نیز برای بخش رقابتی جشنواره ثبت‌نام کردند. برخی از گروه‌ها را هیات انتخاب به جشنواره دعوت کرده و برخی هم از طریق فراخوان درخواست حضور داده‌اند.

سی‌وهفتمین جشنواره موسیقی فجر هم‌زمان و در گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بهمن ماه ۱۴۰۰ به دبیری حسن ریاحی در بخش‌های رقابتی (جایزه باربد) و غیررقابتی برگزار می‌شود و جایزه ترانه، جایزه موسیقی و رسانه و نشست‌های پژوهشی برنامه‌های دیگر این دوره از جشنواره خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع:yjc.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *