علم و تکنولوژی

خطر آتش سوزی در کمین لپ تاپ‌های ایسوس

باشگاه خبرنگاران جوان – به نقل از bbc، پس از گزارش برخی از کاربران مبنی بر سوختن مادربرد‌های ایسوس، این شرکت مجبور به اعلام فراخوانی برای محصولاتش شد. گزارش‌هایی در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد مبنی بر اینکه تعدادی از مادربرد‌های آسیب‌دیده Z۶۹۰ Hero ساخته شده توسط ایسوس پس از استفاده عادی در حال سوختن و تولید دود هستند. ایسوس این عیب را پذیرفت و گفت که این موضوع می‌تواند به طور بالقوه بر محصولات خاصی که در سال ۲۰۲۱ ساخته شده اند تأثیر بگذارد. Z۶۹۰ Hero یک مادربرد رده بالا برای استفاده در لپ تاپ‌های بازی قدرتمند است.

اکثر افراد آسیب دیده گزارش داده اند که کد هشدار Bios ۵۳ را روی صفحه مشاهده کرده اند که نشان دهنده خرابی اولیه حافظه است. کاربران دیگران بوی دود را حس کردند و آثار سوختگی را روی محصولات خود پیدا کردند، یکی از کاربران در پلتفرم رسانه اجتماعی ردیت گزارش داد که یک آتش سوزی واقعی به دلیل این اختلال ایجاد شده است. کاربر TheMaxXHD گفت که در حال گشت و گذار در اینترنت بودند که رایانه شخصی آن‌ها خاموش شد. این کاربر افزود “وقتی به قسمتی که مادر برد وجود دارد، نگاه می‌کردم دیدم که قطعه مادربرد به معنای واقعی کلمه آتش گرفته است. ” ایسوس در بیانیه‌ای در وب‌سایت خود این موضوع را تأیید کرد و گفت که این خطا می‌تواند بر محصولات تولید شده در سال ۲۰۲۱ با یک قطعه و شماره سریال خاص تأثیر بگذارد.

صاحبان مادربرد می‌توانند بسته بندی محصول را بررسی کنند تا ببینند آیا سخت افزار آن‌ها تحت تأثیر این اختلال قرار می‌گیرند یا خیر. مشتریان همچنین می‌توانند شماره سریال خود را در وب سایت ایسوس تایپ کنند تا ببینند مدل آن‌ها  معیوب است یا خیر. این شرکت گفت: “ما اخیراً گزارش‌هایی در مورد مادربرد ROG Maximus Z۶۹۰ Hero دریافت کرده‌ایم. این مشکل می‌تواند به طور بالقوه بر محصولات تولید شده در سال ۲۰۲۱ با شماره قطعه ۹۰MB۱۸E۰-MVAAY۰ و شماره سریال‌هایی که با MA، MB یا MC شروع می‌شوند، تأثیر بگذارد.”


بیشتر بخوانید

  • لپ تاپ‌هایی که با ایده‌هایی عجیب ساخته شدند

انتهای پیام/

منبع:yjc.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *