? فرهنگی

جوانی، بهترین فرصت برای دوستی با پروردگار/ قدم اول در استفاده از ماه رمضان چیست؟ + فیلم

حجت‌الاسلام و المسلمین سید جلال موسویان سخنران و کارشناس مذهبی، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، به آثار اصلاح نیت برای پروردگار پرداخت و مطرح کرد: اهل بیت علیهم السلام اصرار دارند نیت‌های ما در عمل نیت‌های خالصی باشند و بر همین اساس در روایات متعدد با بیان‌های مختلف فرموده‌اند «به اندازه نیتتان بهره می‌برید»؛ به این معنا که هر مقدار روح، قلب و فکر بنده متوجه خداوند متعال باشد، پروردگار به او پاداش می‌دهد در نتیجه خلوص نیت بسیار اهمیت دارد.


بیشتر بخوانید

  • سه مرحله انس با قرآن در ماه رمضان+فیلم

وی درباره نیروی منحصر به فرد جوانی گفت: نیت و عمل خالص را در یک جوان می‌توان به بهترین شکل یافت. در فرصت جوانی است که می‌توانیم نیتمان را اصلاح کنیم. اگر زندگی اولیای الهی و بزرگان را مطالعه و مشاهده کنیم، می‌بینیم در اوج جوانی می‌توانستند از فرصت‌های غفلت استفاده کنند و به دنبال شهوات حرکت کنند، اما در مسیر الهی ایستادند و به تعبیر امیرالمومنین (ع) مصداق کسانی هستند که در جوانی غفلت نمی‌کنند و نیت و افکارشان خالص برای پروردگار است تا در نهایت از الطاف پروردگار بهره‌مند شوند.

این کارشناس مذهبی در پایان گفت: اگر در ابتدای جوانی مانند شهدا توانستیم از شهوت، غفلت و تمایلات ناروا صرف نظر و نیت خالص را در خود تقویت کنیم، در معامله با خداوند سربلند هستیم و مصداق این آیه قرآن می‌شویم که خداوند در آن می‌فرماید: «آن‌هایی که در جوانی با من تجارت کنند، بهترین‌ها را برایشان در نظر می‌گیرم.»

در ادامه شما می‌توانید صحبت‌های حجت الاسلام سید جلال موسویان را مشاهده کنید:

کد ویدیو

انتهای پیام/

منبع:yjc.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *