طرز تهیه ژلو کیک

طرز تهیه ژلو کیک کیک ژله ای مجلسی کیک ژله ای اسان طرز تهیه کیک ژله ای بدون فر کیک ژله ای بدون خامه فیلم طرز تهیه کیک ژله ای ساده بدون خامه

ژلو کیک همانطور که از نامش مشخص است ترکیبی از کیک و ژله است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ژلو کیک در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم ژلو کیک
نمک ¼ قاشق چای خوری
پودر ژله ۱ بسته
وانیل ۱ قاشق چای خوری
تخم مرغ ۴ عدد
بکینگ پودر ۴ قاشق چای خوری
کره یا روغن ۱ لیوان
شکر یک و نیم لیوان
آرد ۳ لیوان
شیر ۱ لیوان

طرز تهیه ژلو کیک

مرحله اول

برای تهیه ژلو کیک خوشمزه و مجلسی در ابتدای کار، فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم شود. یک کاسه برداشته و روغن و شکر را داخل آن می ریزیم و چند دقیقه با همزن بهم می زنیم تا شکر حل شود.

مرحله دوم

در این مرحله تخم‌مرغ‌ها را به نوبت اضافه می کنیم و هم می زنیم (پس از اضافه کردن هر تخم مرغ خوب به هم می زنیم سپس تخم مرغ بعدی را اضافه می کنیم). در پایان وانیل را اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

مرحله سوم

در این مرحله مواد خشک مانند آرد، بیکینگ پودر و نمک را مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند، سپس مواد را ۲ بار الک می کنیم. سپس مواد خشک و شیر را کم کم به مایه کیک اضافه می‌کنیم و با قاشق مخلوط می‌کنیم.

مرحله چهارم

به طور متناوب، کمی آرد و کمی شیر و به همین صورت مخلوط می‌کنیم تا مواد تمام شود و همه با هم ترکیب شوند. ته قالب کیک کاغذ روغنی می اندازیم و مایه کیک را داخل قالب می ریزیم و در فر به مدت ۴۰ دقیقه قرار می دهیم تا کیک بپزد.

مرحله پنجم

در این فاصله ژله را آماده می کنیم. برای این کار، پودر ژله را با یک لیوان آب جوش حل می کنیم تا شفاف شود سپس یک لیوان آب سرد به آن اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. ژله را داخل یخچال قرار می دهیم تا خوب سرد شود (دقت کنید ژله بسته نشود).

مرحله ششم

کیک را پس از پخت از فر خارج می کنیم و صبر می کنیم تا کیک خنک شود. روی کیک را با فاصله سوراخ هایی ایجاد می کنیم. برای ایجاد سوراخ ها ابزار را تا نیمه وارد کیک می‌کنیم و به انتهای کیک نمی رسانیم و در می آوریم.

مرحله هفتم

از چنگال هم می‌توانیم برای ایجاد سوراخ ها استفاده کنیم. سپس ژله را که از قبل آماده کرده ایم روی سطح کیک می ریزیم. پس از اضافه کردن ژله کیک را حداقل به مدت ۳ ساعت داخل یخچال قرار می دهیم تا کیک خوب سرد شود.

مرحله هشتم

در این مرحله کیک را از یخچال خارج می کنیم، سپس کیک را برش می زنیم و همراه با خامه یا یا باتر کرم تزیین و سرو می کنیم. می توان از هر نوع ژله ای که دوست داریم، استفاده کرد. نوع کیک را نیز می توانیم تغییر دهیم.