طرز تهیه اسفناج پلو با مرغ

اسفناج پلو با مرغ , طرز تهیه اسفناج پلو با مرغ , دستور پخت اسفناج پلو با مرغ

اسفناج پلو با مرغ یکی از انواع غذاهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که با دستورهای متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه اسفناج پلو با مرغ در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
اسفناج نیم کیلو گرم
پیاز ۲ عدد
برنج دو و نیم پیمانه
زرده تخم مرغ ۱ عدد
ماست ۲ قاشق غذا خوری
زعفران کمی
نمک و فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم
شوید خشک یک چهارم پیمانه
سیر رنده شده ۱ قاشق چای خوری
رب انار ۴ قاشق غذا خوری
روغن به مقدار لازم
سینه مرغ ۱ عدد

طرز تهیه اسفناج پلو با مرغ

مرحله اول

برای تهیه اسفناج پلو با مرغ در ابتدای کار، پیاز را شسته و پوست می کنیم. سپس به صورت نگینی خرد می کنیم. یک قابلمه برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم. پیاز ها را درون آن می ریزیم و تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود.

مرحله دوم

در این مرحله سینه مرغ را به صورت مکعبی متوسط خرد کرده و درون آن تفت می دهیم. زردچوبه و فلفل و نمک و سیر را به مرغ اضافه می کنیم. می توان یک هویج را به صورت نگینی خرد کرده و به آن اضافه کرد.

مرحله سوم

یک لیوان آب به قابلمه اضافه کرده و درب آن را می بندیم و اجازه می دهیم تا مرغ بپزد. وقتی مرغ پخت و آب آن تمام شد از روی حرارت بر می داریم. یک تابه برداشته و اسفناج ها را خرد کرده و درون آن می ریزیم.

مرحله چهارم

سپس روی حرارت ملایم می گذاریم تا با آب خودش پخته شود و آب آن کشیده شود. سپس شوید خشک و رب انار را به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم. اگر رب انار ترش است می توان مقدار کمتری از رب استفاده کرد.

مرحله پنجم

اسفناج ها را از روی حرارت برداشته و کنار می گذاریم. یک قابلمه را آب می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم تا جوش آید. سپس نمک و روغن به آن اضافه کرده و برنج را که از دو ساعت قبل با آب و نمک خیس کرده ایم، آبکش می کنیم.

مرحله ششم

سپس درون آب در حال جوش می ریزیم و تا بپزد. وقتی که برنج نیم پز شد، آن را آبکش می کنیم. یک کاسه برداشته و زرده تخم مرغ و ماست و زعفران را درون آن می ریزیم و با هم مخلوط می کنیم تا یکدست شود و از لختگی خارج شود.

مرحله هفتم

در این مرحله دو کفگیر از برنج آبکش شده را به آن اضافه می کنیم و به خوبی مخلوط می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب برداشته و کف آن را کمی با روغن چرب می کنیم. از مواد تخم مرغی کف قابلمه می ریزیم.

مرحله هشتم

حالا آن را پهن می کنیم تا ته دیگ ته چینی داشته باشیم. مابقی برنج و مواد مرغ و مخلوط اسفناج را لایه لایه به قابلمه اضافه می کنیم. در آخر، کمی کره را به روش بن ماری ذوب کرده و به برنج اضافه می کنیم.

مرحله نهم

در مرحله پایانی زعفران دم کشیده هم روی برنج ریخته و روی شعله ملایم قرار می دهیم. دم کنیم هم روی درب قابلمه قرار داده و می گذاریم تا با حرارت کم، دم بکشد. بعد از گذشت ۴۰ دقیقه اسفناج پلو آماده است.