طرز تهیه بستنی دارک چاکلت

بستنی دارک چاکلت , طرز تهیه بستنی دارک چاکلت

بستنی دارک چاکلت یکی از انواع بستنی های خوشمزه شکلاتی است که معمولا در کافه ها سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بستنی دارک چاکلت در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم بستنی دارک چاکلت
شکر ۱ پیمانه
پودر ثعلب ۲ قاشق چای خوری سر صاف
پودر کاکائو نصف پیمانه سر پر
شیر خشک ۱ پیمانه
شیر پرچرب ۱ لیتر
شکلات دارک (سیاه) ۱۵۰ گرم

طرز تهیه بستنی دارک چاکلت

مرحله اول

اگر بستنی کم شیرین دوست داریم می توان مقدار شکر مصرفی را کاهش داد و به جای ۱ پیمانه سه چهارم آن را مصرف کرد. در ابتدای کار، شکر و پودر ثعلب را درون یک کاسه می ریزیم و خوب مخلوط می کنیم تا ثعلب داخل شکر باز شود.

مرحله دوم

پودر کاکائو و شیر خشک را به مواد خشک اضافه می کنیم و خوب با هم مخلوط می کنیم. شیر خشک برای قوام بیشتر بستنی اضافه می‌شود که قابل حذف است و می‌توانیم شیرخشک را از لوازم قنادی تهیه کنیم.

مرحله سوم

دقت کنیم که شیرخشک شور نباشد. می توانیم از شیر خشک نیدو استفاده کنیم. شیر را داخل قابلمه می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا جوش بیاید. وقتی که شروع به جوش زدن کرد، قابلمه را از روی حرارت بر می‌داریم.

مرحله چهارم

حالا آرام آرام مواد خشک را به شیر اضافه می کنیم و با همزن دستی تند تند هم می زنیم تا خوب مواد خشک داخل شیر مخلوط شود و بافت مواد به صورت یکدست  مخلوط شود. سپس دوباره روی حرارت قرار می‌دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله ۱ الی ۲ دقیقه هم می زنیم تا خوب با هم مخلوط شود و مواد خشک داخل شیر حل شود. مواد بستنی را از صافی رد می کنیم تا اگر مواد خشکی داخل شیر حل نشده بود و به صورت گلوله باقی مانده است جدا شود.

مرحله ششم

حالا نوبت اضافه کردن شکلات سیاه است شکلات سیاه را روی بخار کتری می گذاریم تا خوب ذوب شود سپس به مواد بستنی اضافه می کنیم، و خوب با هم مخلوط می کنیم. می توانیم از شکلات تلخ سکه ای کارات هم استفاده کنیم.

مرحله هفتم

مواد را ترجیحا درون کاسه استیل می ریزیم و داخل فریزر قرار می‌ دهیم. هر ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت مواد بستنی را از فریزر در می‌ آوریم و خوب با هم مخلوط می کنیم. بستنی از اطراف شروع به بسته شدن می ‌کند.

مرحله هشتم

با قاشق، بستنی های بسته شده را با مواد بستنی که شل است و هنوز بسته نشده خوب با هم مخلوط می کنیم. این مرحله را ۴ الی ۵ مرتبه تکرار می کنیم تا بستنی خوب بسته شود. مایه بستنی وقتی آماده شد یا به اصطلاح بسته شد،

مرحله نهم

درون ظرف درب داری می ریزیم و برای حداقل ۸ الی ۱۲ ساعت در فریزر نگه می داریم تا کاملاً سفت و منجمد شود. سپس از فریزر در می آوریم و آن را اسکوپ می زنیم و در ظرف مورد نظر سرو می کنیم. این بستنی فوق‌العاده خوش طعم است.