طرز تهیه چتنی گوجه و فلفل

چتنی گوجه و فلفل , طرز تهیه چتنی گوجه و فلفل , دستور پخت چتنی گوجه و فلفل

چاتنی یا چَتنی یکی از انواع چاشنی های ساده و خوشمزه هندی است که به عنوان سس هم در کنار غذاهای دیگر سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چتنی گوجه و فلفل در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم چتنی گوجه و فلفل
گوجه فرنگی گوشتی ۱ کیلو
فلفل سبز شیرین ۳۰۰ گرم
فلفل سبز تند ۲ تا ۳ عدد
فلفل دلمه ای قرمز ۱ عدد
سیر ۳ تا ۴ عدد
برگ جعفری ۱ پیمانه
برگ گشنیز نصف پیمانه
برگ نعنا سه چهار ساقه
سرکه انگور نصف پیمانه
روغن زیتون یک سوم پیمانه
نمک ۲ قاشق مربا خوری

طرز تهیه چتنی گوجه و فلفل

مرحله اول

برای تهیه چتنی خوشمزه به روش هندی ابتدا گوجه فرنگی، فلفل شیرین، فلفل دلمه ای و سیر را به خوبی می شوییم، سپس قسمت های اضافی شان را جدا می کنیم. در ادامه نصف گوجه فرنگی ها را درون میکسر می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله فلفل شیرین، سیر و فلفل دلمه ای را به میکسر اضافه می کنیم. در ادامه سبزی های معطر را می شوییم، سپس سبزی ها را نیز به میکسر اضافه کرده و مواد را میکس می کنیم تا به طور کامل یکدست شوند.

مرحله سوم

توجه داشته باشید به دلیل اینکه چاتنی خیلی آبکی می شود، فقط باید نصف گوجه فرنگی ها را میکس کنیم. در ادامه تمام مواد میکس شده را درون یک ظرف بزرگ می ریزیم. در ادامه فلفل های تند را به صورت ریز خرد کرده و اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله باقیمانده گوجه فرنگی را به صورت ریز خرد کرده و به ظرف می افزاییم. در ادامه نصف روغن زیتون را به همراه سرکه و نمک به ظرف اضافه کرده و مواد را با هم ترکیب می کنیم تا بافت شان یکدست شود.

مرحله پنجم

پس از اینکه مواد کاملا یکدست شدند، آنرا درون ظروف شیشه ای می ریزیم، سپس روی هر شیشه مقداری روغن زیتون می ریزیم. در ادامه روی درب ظرف ها یک کیسه پلاستیک قرار داده و درب ظرف ها را محکم می بندیم.

مرحله ششم

چاتنی را می توانیم از روز بعد مصرف کنیم، البته توصیه می شود، اجازه دهید چاتنی به مدت یک هفته داخل یخچال بماند تا جا بیفتند، سپس آنرا سرو  کنید. چانتی معمولا به همراه غذاهایی مثل فلافل، کتلت و انواع پلوها سرو می شود.