طرز تهیه چیپس پرتقالی

چیپس میوه پرتقال , طرز تهیه چیپس پرتقالی , دستور چیپس میوه پرتقال

چیپس پرتقالی یکی از انواع چیپس های میوه ای بین المللی است که با رسپی های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چیپس پرتقالی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم چیپس پرتقالی
پرتقال به میزان لازم
شهد غلیظ به میزان لازم

طرز تهیه چیپس پرتقالی

مرحله اول

برای تهیه چیپس پرتقال خوشمزه در ابتدا پرتقال ها را خیلی تمیز می ‌شویم. در ادامه درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان بهط ور کامل خارج شود. در ادامه پرتقال ها را با کمک یک چاقوی تیز و ترجیحا اره ای خیلی نازک و یکدست برش می ‌زنیم.

مرحله دوم

برای این کار می ‌توانیم از دستگاه های مخصوص برش میوه یا رنده مخصوص استفاده کنیم. اما اگر صبر و حوصله داشتیم با دست انجام می ‌دهیم. بعد از برش زدن پرتقال ها در صورتی که چاشنی خاصی مدنظر داشتیم به میوه ‌ها اضافه می‌ کنیم.

مرحله سوم

مثلاً پرتقال های ورقه ای شده را داخل شهد یا شربت غلیظ می غلتانیم. فقط برای پرتقال شهد می‌ زنیم که طعم تلخ آن گرفته شود. برای این منظور باید از شربت بار (آموزش درست کردن شربت بار در خانه) استفاده کنیم.

مرحله چهارم

پس از اینکه پرتقال های ورقه ای شده را درون شربت قرار دادیم، آنها را از شربت خارج کرده و روی یک ورق توری قرار می دهیم تا شربت اضافی روی پرتقال ها خارج شود. حالا نوبت به خشک کردن میوه ها است.

مرحله پنجم

برای خشک کردن پرتقال ها چندین راه متفاوت وجود دارد که می‌ توانیم بسته به زمان و امکاناتی که داریم یکی را انتخاب کرده و پرتقال های های آماده شده را خشک کنیم. خشک کردن را می توان روی شوفاژ یا بخاری، میوه خشک کن و یا در سایه خشک کرد.

مرحله ششم

برای خشک کردن پرتقال ها روی شوفاژ یا بخاری آنها را روی یک سینی با فاصله کنار هم می ‌چینیم، سپس روی بخاری یا شوفاژ قرار داده و اجازه می‌ دهیم میوه ‌ها خوب خشک شوند و بعد داخل ظرف دربسته نگهداری می ‌کنیم.