طرز تهیه خورش شلغم

خورش شلغم , طرز تهیه خورش شلغم , دستور پخت خورش شلغم

خورش شلغم یکی از انواع خورش های خوشمزه فصل های پاییز و زمستان است که برای جلوگیری از سرماخوردگی بسیار موثر است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش شلغم در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
پیاز متوسط ۲ عدد
تخم شنبلیله ۲۰ گرم
گوشت بوقلمون ۲۵۰ گرم
لپه ۱۵۰ گرم
شلغم پوست گرفته ۵۰۰ گرم
پودر رزماری نصف قاشق چای خوری
پودر نعناع نصف قاشق چایخوری
پودر زیره سبز نصف قاشق چای خوری
نمک ۱ قاشق غذا خوری
پودر آویشن نصف قاشق چی خوری
زردچوبه ۱ قاشق غذا خوری
پودر فلفل سیاه نصف قاشق چای خوری
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذا خوری

طرز تهیه خورش شلغم

مرحله اول

برای تهیه خورش شلغم خوشمزه در ابتدای کار، یکی از پیاز ها را شسته و پوست می کنیم. سپس آن را رنده می کنیم. یک قابلمه برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. پیاز ها را درون آن ریخته و تفت می دهیم تا سبک شود.

مرحله دوم

سپس سینه بوقلمون را به صورت مکعبی برش می زنیم و به آن اضافه کرده و دوباره تفت می دهیم. سپس مقداری آب اضافه می کنیم در حدی که فقط بوقلمون ها را در بر بگیرد. کمی فلفل سیاه اضافه کرده و می گذاریم تا گوشت بپزد.

مرحله سوم

یکی دیگر از پیاز ها را نیز شسته و پوست کنده و رنده می کنیم. سپس یک قابلمه دیگر را با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. پیاز را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم و به آن زردچوبه و رب گوجه فرنگی اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله وقتی که کمی تفت خورد، به آن لپه را که از قبل خیسانده ایم اضافه کرده و تفت می دهیم و به گوشتی که ۸۰ درصد آن پخته شده است، اضافه می کنیم. در ظرفی جدا گانه کمی کره ذوب می کنیم.

مرحله پنجم

شلغم ها را شسته و پوست می کنیم و به صورت مکعبی خرد می کنیم و در کره تفت می دهیم. وقتی که شلغم ها تفت خورد، به قابلمه خورش اضافه کرده و می گذاریم تا بپزد. می توان لپه ها را از قبل پخت تا زمان پخت خورش کمتر شود.

مرحله ششم

ادویه ها را به خورش در حال پخت اضافه می کنیم. فقط نمک را در انتهای پخت اضافه می کنیم. رب را هم در تابه با کمی روغن تفت می دهیم تا رنگ باز کند. سپس به خورش اضافه کرده و صبر می کنیم تا خورش جا بیفتد. سپس با برنج سرو می کنیم.