طرز تهیه ادویه پلو با تن ماهی

ادویه پلو با تن ماهی , طرز تهیه ادویه پلو با تن ماهی , دستور پخت ادویه پلو با تن ماهی

ادویه پلو با تن ماهی از غذاهای خوشمزه ایرانی است که اصالت آن متعلق به استان های جنوبی کشورمان می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ادویه پلو با تن ماهی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
برنج ۴ پیمانه
ادویه پلوی ۱ قاشق غذاخوری
تن ماهی ۲ عدد
کنسرو نخود فرنگی ۳ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
کره یا روغن به مقدار کافی

طرز تهیه ادویه پلو با تن ماهی

مرحله اول

برای تهیه ادویه پلو با تن ماهی ابتدا برنج را درون یک کاسه آب می ریزیم، سپس کمی نمک اضافه کرده و اجازه می دهیم برنج خیس بخورد. زمان خیس خوردن برنج به تازگی آن بستگی دارد، اگر برنج تازه باشد ۳۰ دقیقه کافی است.

مرحله دوم

در این مرحله تن ماهی ها را به همراه مقداری آب درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا از سالم بودن آنها مطمئن شویم. در ادامه یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر کرده و روی حرارت زیاد قرار می دهیم.

مرحله سوم

حالا ۱ قاشق چایخوری نمک به آب اضافه کرده و اجازه می دهیم به نقطه جوش برسد. پس از اینکه آب جوش آمد، برنج را به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم به مدت ۸ تا ۱۲ دقیقه درون آب جوش بماند تا نرم شود.

مرحله چهارم

پس از اینکه دانه های برنج کاملا نرم شدند و مغزشان کمی گیر داشت، برنج را آبکشی می کنیم. در ادامه تن ماهی ها را باز کرده و روغن اضافی شان را دور می ریزیم، سپس آنها را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله پنجم

حالا نخود فرنگی پخته شده را اضافه کرده و با تن ماهی ترکیب می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب برای پخت غذا انتخاب می کنیم و چند قاشق روغن داخل آن می ریزیم. در ادامه یک تکه نان یا چند ورقه سیب زمینی در کف قابلمه قرار می دهیم.

مرحله ششم

در این مرحله روی ته دیگ را با کمی برنج می پوشانیم، سپس مقداری از ترکیب تن ماهی و نخودفرنگی روی برنج می ریزیم. در ادامه مقداری ادویه پلویی (آموزش درست کردن ادویه پلویی) روی مواد می ریزیم، سپس مجددا یک لایه برنج به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

مواد را به همین ترتیب به صورت لایه ای درون قابلمه می ریزیم تا تمام شوند. در ادامه یک دم کنی روی درب قابلمه قرار داده و آنرا روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا برنج به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت به طور کامل دم بکشد.

مرحله هشتم

پس از اینکه برنج به طور کامل دم کشید، پلو را درون قابلمه به طور کامل مخلوط می کنیم تا مواد به صورت یکدست درون برنج پخش شوند. در نهایت غذا را درون ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه ترشی سرو می کنیم.