طرز تهیه شیرینی پای کدو حلوایی

شیرینی پای کدو حلوایی , طرز تهیه شیرینی پای کدو حلوایی , دستور پخت شیرینی پای کدو حلوایی

شیرینی پای کدو حلوایی یکی از شیرینی های مجلسی فصل پاییز است که معمولا برای پذایرایی در شب های پاییزی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی پای کدو حلوایی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی پای کدو حلوایی
آرد ۱٫۵ لیوان
شکر ۱ لیوان
پوره کدو حلوایی ⅓ لیوان
ماست ½ لیوان
روغن مایع ½ لیوان
وانیل نوک قاشق چایخوری
تخم مرغ ۳ عدد
بکینگ پودر ۱٫۵ قاشق چایخوری
پودر دارچین ½ قاشق چایخوری
پودر هل ½ قاشق چایخوری
مواد میانی شیرینی
پوره کدو حلوایی ½ لیوان سر پر
گردوی خرد شده ½ لیوان
پودر هل ⅓ قاشق چایخوری
پودر دارچین ½ قاشق چایخوری

طرز تهیه شیرینی پای کدو حلوایی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی پای کدو حلوایی ابتدا مواد میانی شیرینی را آماده می کنیم. برای این منظور پوره کدو حلوایی را به همراه گردوی نیم کوب شده، پودر دارچین و پودر هل داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله مواد را به خوبی ترکیب کرده و کنار می گذاریم. در ادامه فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم به طور کامل گرم شود. در ادامه قالب های مافین را با کمی روغن چرب می کنیم.

مرحله سوم

حالا تخم مرغ را به همراه شکر، وانیل، دارچین و هل داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن به خوبی مخلوط می کنیم تا بافت مواد کشدار و سبک شود. در ادامه ماست را به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

مواد را کمی مخلوط می کنیم تا یکدست شوند، سپس روغن را اضافه کرده و آنرا نیز در حدی که با دیگر مواد یکدست شود، مخلوط می کنیم. در ادامه پوره کدو حلوایی را به کاسه اضافه کرده و یک دقیقه دیگر مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله آرد و بکینگ پودر را با هم ترکیب کرده، سپس روی مواد درون کاسه الک کرده و با لیسک مخلوط می کنیم تا بافت مواد یکدست شوند. در ادامه نصف قالب های مافین را با نیمی از مایه شیرینی پر می کنیم.

مرحله ششم

حالا مقداری از مواد میانی را درون قالب ها می ریزیم، سپس مقدار کمی از مایه شیرینی روی مواد میانی می ریزیم، سپس قالب ها را به مدت ۲۰ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا شیرینی ها به طور کامل بپزند.