طرز تهیه مرغ با سس گردو

مرغ با سس گردو , طرز تهیه مرغ با سس گردو , دستور پخت مرغ با سس گردو

مرغ با سس گردو یکی از انواع غذاهای مجلسی و خوشمزه شمالی است که معمولا برای مجالس تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مرغ با سس گردو در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
ران یا سینه مرغ ۴ تکه
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
رب انار ۱ قاشق غذاخوری
پیاز ۲ عدد
جعفری ۵۰ گرم
گشنیز ۵۰ گرم
مغز گردوی خرد شده ۴ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

طرز تهیه مرغ با سس گردو

مرحله اول

برای تهیه مرغ با سس گردوی خوشمزه ابتدا پیازها را به صورت خلالی نازک و یکدست خرد می کنیم، سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم. در ادامه پیاز را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز را به خوبی تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود، سپس مقداری فلفل سیاه و زردچوبه به پیاز اضافه کرده و تفت دادن مواد را چند دقیقه دیگر ادامه می دهیم تا ادویه ها به طور کامل به خورد پیاز بروند.

مرحله سوم

حالا رب گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا به طور کامل سرخ شود. پس از اینکه رب گوجه فرنگی سرخ شد، رب انار را به قابلمه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم تا با دیگر مواد یکدست شود.

مرحله چهارم

در این مرحله جعفری و گشنیز را به صورت ساطوری ریز خرد کرده و به قابلمه اضافه می کنیم. سبزیجات را کمی تفت می دهیم تا تغییر رنگ دهند، سپس گردوهای سابیده شده را به قابلمه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم.

مرحله پنجم

حالا ۱ لیوان آب سرد به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم گردو روغن بیندازد. در همین حین یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم. در ادامه تکه های گوشت مرغ را به تابه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

پس از اینکه گوشت مرغ را به صورت یکدست سرخ کردیم، ۲ لیوان آب جوش اضافه کرده و اجازه می دهیم آب شروع به جوشیدن کند. حالا کف های سفید رنگ روی سطح آب را با قاشق جمع کرده و دور می ریزیم.

مرحله هفتم

حالا تکه های گوشت مرغ را از درون تابه خارج کرده و به قابلمه حاوی گردو اضافه می کنیم. در ادامه اجازه می دهیم گوشت مرغ بپزد و سس غلیظ شود، سپس غذا را در ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه برنج سرو می کنیم.