طرز تهیه سمبوسه پنیری

سمبوسه پنیری , طرز تهیه سمبوسه پنیری , دستور پخت سمبوسه پنیری با خمیر فیلو و یوفکا

سمبوسه پنیری یکی از انواع میان وعده های خوشمزه و ساده ایرانی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سمبوسه پنیری در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
خمیر یوفکا یا نان لواش نرم ۲ عدد
پنیر کیبی یا خامه ای ۲۰۰ گرم
شکر ۱ لیوان
آب ۱ لیوان
گلاب ½ لیوان
زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
روغن به مقدار کافی
پودر هل ½ قاشق چایخوری

طرز تهیه سمبوسه پنیری

مرحله اول

برای تهیه سمبوسه پنیری خوشمزه ابتدا شکر را به همراه آب و زعفران دم کرده درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت قرار داده و اجازه می دهیم شکر به طور کامل درون آب حل شود.

مرحله دوم

در این مرحله اجازه می دهیم تا شربت به مدت ۱۰ دقیقه با حرارت ملایم بجوشد، سپس پودر هل را به همراه گلاب اضافه کرده و کمی شربت را مخلوط می کنیم، سپس قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله سوم

در حین خنک شدن شربت، نان ها را به صورت طولی برش می زنیم. در ادامه پنیر را به صورت تکه های کوچک خرد می کنیم و هر تکه پنیر را ابتدای یک قطعه نان قرار داده و آنرا به صورت مثلثی می پیچیم.

مرحله چهارم

پس از اینکه تمام سمبوسه ها را آماده کردیم، یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و به اندازه ای روغن مخصوص سرخ کردنی اضافه می کنیم که سمبوسه ها هنگام سرخ شدن در روغن شناور باشند.

مرحله پنجم

در این مرحله سمبوسه ها را به تابه اضافه کرده و اجازه می دهیم سرخ شوند. پس از اینکه یک سمت سمبوسه ها به طور کامل سرخ شد، آنها را درون روغن بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز به طور کامل سرخ شود.

مرحله ششم

حالا سمبوسه های سرخ شده را از روغن خارج کرده و درون شربت سرد می اندازیم تا شربت را جذب کنند. در نهایت سمبوسه ها را از شربت خارج کرده و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و با پودر پسته تزیین می کنیم.