طرز تهیه کماج تابه ای

طرز تهیه کماج تابه ای

کماج تابه ای یکی از انواع شیرینی های سنتی و خوشمزه ایرانی است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کماج تابه ای در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کماج تابه ای
تخم مرغ ۲ عدد
آرد سفید ½ لیوان
آرد برنج ½ لیوان
شکر ½ لیوان
شیر ⅓ لیوان
ماست ۲ قاشق غذاخوری
گلاب ۲ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر ۱ قاشق مرباخوری
وانیل نوک قاشق چایخوری

طرز تهیه کماج تابه ای

مرحله اول

برای تهیه کماج تابه ای خوشمزه ابتدا تخم مرغ ها را به همراه شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شوند. در ادامه شیر را اضافه کرده و در حدی که مواد یکدست شوند، مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله ماست را به همراه گلاب، زعفران دم کرده و وانیل به کاسه می افزاییم و مجددا مواد را مخلوط می کنیم تا بافت شان یکدست شود. در ادامه آرد برنج را به همراه آرد و بکینگ پودر با هم ترکیب می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله سوم

حالا ترکیب آرد و بکینگ پودر را روی مواد درون کاسه الک کرده و با لیسک مواد را مخلوط می کنیم تا بافت شان یکدست شود. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقدار کمی روغن به تابه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا با ملاقه از مایه کماج درون تابه می ریزیم و اجازه می دهیم سرخ شود. پس از اینکه یک سمت کماج سرخ شد، آنرا بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز به طور کامل سرخ شود، سپس درب تابه را چند لحظه می گذاریم.

مرحله پنجم

پس از اینکه کماج به طور کامل سرخ شد، آنرا از تابه خارج کرده، مجددا کمی روغن اضافه می کنیم و مراحل را تکرار می کنیم تا تمام مایه کماج آماده شود. در ادامه کماج ها را بین دستمال نخی قرار می دهیم تا خشک نشوند.

مرحله ششم

اگر بخواهیم کماج ها را به صورت رژیمی تر درست کنیم، می توانیم از ساندویچ ساز استفاده کنیم. برای این منظور فقط باید ساندویچ ساز را با روغن کمی چرب کنیم تا مایه کماج به آن نچسبد، سپس مراحل را مانند درست کردن ساندویچ ادامه دهیم.