🌟 فرهنگی

عملی که انجامش جهالت محض است/ اگر خدا ضامن روزى است، چه ترسى از فقر؟!

به  گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، ماه مبارک رمضان دل تنگ مومنان الهی را صفا داده است. در ماه رمضان، بسیاری از روزه داران هر روز یک جزء از قرآن کریم را می‌خوانند؛ برخی تنها به قرائت آیات الهی اکتفا می‌کنند و برخی معنی و تفسیر آن را نیز از نظر می‌گذرانند.

باشگاه خبرنگاران جوان هم در اقدامی تازه، به انتشار بخشی از تفسیر هر جزء با توجه به «تفسیر نور حجت الاسلام و المسلمین قرائتی» می‌پردازد. هر روز ماه رمضان با انتخاب یک یا چند آیه از جزء مربوط، بخشی از صحبت‌های آقای قرائتی درباره آن را به صورت فایل صوتی در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم.

امروز سراغ تفسیری کوتاه از آیه ۱۵۱ سوره انعام می رویم؛

خداوند در این آیه می‌فرماید: “بگو: بیایید تا آنچه خدا بر شما حرام کرده همه را بر شما بخوانم و آن اینکه به هیچ وجه شرک به خدا نیاورید و به پدر و مادر احسان کنید. دیگر اولاد خود را از بیم فقر نکشید. ما شما و آنها را روزی می‌دهیم و دیگر به کارهای زشت آشکار و نهان نزدیک نشوید و نفسی را که خدا حرام کرده (محترم شمرده) جز به حق به قتل نرسانید. خدا شما را به این اندرزها سفارش نموده، باشد که تعقل کنید.”

حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در تفسیر آیه ۱۵۱ انعام بیان کرده است: بیان احکام الهى براى مردم، از وظایف انبیاست. دستورهاى این آیه همه در قالب نهى است، مگر نیکى به پدر و مادر که در قالب امر است. یعنى نه تنها نیازارید، بلکه احسان کنید. می فرماید «وَ بِالْوالِدَیْنِ إِحْساناً»

وی افزود: فرزندکشى و سقط جنین از ترس فقر، عملى جاهلانه است. اگر خدا ضامن روزى است، چه ترسى از فقر؟ می فرماید «نَحْنُ نَرْزُقُکُمْ»

در ادامه به پادکست صوتی این آیه گوش دهید:

کد ویدیو

 

انتهای پیام/

منبع:yjc.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *