طرز تهیه کیک پنیری

طرز تهیه کیک پنیر و زعتر طرز تهیه کیک ماسکارپونه طرز تهیه کیک پنیری بدون فر طرز تهیه کیک پنیری ساده طرز تهیه کیک پنیری شور طرز تهیه کیک پنیری شکلاتی چیز کیک با پنیر ماسکارپونه کیک پنیر آلمانی

کیک پنیری یکی از انواع کیک های خوشمزه و پنبه ای بین المللی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک پنیری در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک پنیری
تخم مرغ ۴ عدد
شکر ۲۲۰ گرم (½ لیوان + ¾ لیوان سرخالی)
ماست ۲۰۰ گرم
پنیر خامه ای ۴۰۰ گرم
کره ۴۰ گرم
وانیل نوک قاشق چایخوری
آرد ۱۰۰ گرم (¾ لیوان)

طرز تهیه کیک پنیری

مرحله اول

برای تهیه کیک پنیری خوشمزه ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ ها را جدا می کنیم. در ادامه زرده های تخم مرغ را به همراه نصف لیوان از شکر داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و با هم ترکیب می کنیم تا رنگ مواد سفید و روشن شود.

مرحله دوم

در این مرحله ماست را به همراه پنیر خامه ای، کره و وانیل به کاسه اضافه کرده و مواد را مجددا یک تا دو دقیقه مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. در ادامه آرد را درون الک می ریزیم و روی مواد درون کاسه الک می کنیم.

مرحله سوم

در حین الک کردن آرد، مواد را با لیسک مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. در ادامه سفیده های تخم مرغ را در یک کاسه جداگانه به خوبی مخلوط می کنیم تا کف کند، سپس باقیمانده شکر را اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

مخلوط کردن سفیده تخم مرغ را تا زمانی که کاملا فرم بگیرد، ادامه می دهیم. باید سفیده را در حدی فرم دهیم که زمانی که کاسه را بر گرداندیم، از داخل کاسه نریزد. در ادامه سفیده تخم مرغ را طی سه مرحله به کاسه حاوی مواد اضافه کرده و با لیسک ترکیب می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله کف یک قابلمه مناسب را با روغن یا کره به خوبی چرب می کنیم، سپس کمی کره داخل قابلمه می پاشیم. در ادامه قابلمه را بر می گردانیم تا آرد اضافه موجود در قابلمه بیرون بریزید، سپس مایه کیک را درون قابلمه می ریزیم.

مرحله ششم

قابلمه را روی حرارت بسیار ملایم با شعله پخش کن قرار می دهیم، سپس یک دم کنی روی درب قابلمه قرار می دهیم و اجازه می دهیم کیک به مدت ۳۵ تا ۴۵ دقیقه بپزد. پس از گذشت ۳۵ دقیقه می توانیم کیک را چک کنیم و در صورت پخته بودن از قابلمه خارج کنیم.