طرز تهیه ادویه کاری

طرز تهیه ادویه ۲۴ قلم طرز تهیه ادویه کاری مرغ طرز تهیه ادویه هفت قلم طرز تهیه ادویه کاری عربی طرز تهیه ادویه اهوازی طرز تهیه ادویه کاری ابادان طرز تهیه ادویه کاری هندی طرز تهیه ادویه کاری سبزان

ادویه کاری یکی از انواع ادویه های ترکیبی بسیار خوشمزه و پر مصرف در غذاهای ایرانی است که اصالتا یک ادویه هندی هندی می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ادویه کاری در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم ادویه کاری
تخم گشنیز ½ پیمانه
زیره ¼ پیمانه
دانه خردل سیاه یا زرد یک هشتم پیمانه
دانه فلفل سیاه ½ قاشق چایخوری
دانه میخک ۶ عدد
هل سبز ۴ عدد
چوب دارچین ۱ سانتی متر
برگ بو ۲ عدد
فلفل قرمز خشک ۲ عدد
زردچوبه ½ قاشق چایخوری
پودر پیاز ۲ قاشق چایخوری
پودر سیر ۱ قاشق چایخوری
پودر زنجبیل ½ قاشق چایخوری
شنبلیله خشک یک هشتم پیمانه
برگ کاری (اختیاری) ۴ عدد

طرز تهیه ادویه کاری

مرحله اول

برای تهیه ادویه کاری خوشمزه و سالم ابتدا تخم گشنیز را به همراه دانه خردل سیاه یا زرد و فلفل سیاه داخل یک تابه مناسب می ریزیم. در ادامه تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و ادویه ها را تفت می دهیم.

مرحله دوم

تفت دادن ادویه ها را حدود سه دقیقه ادامه می دهیم تا عطر خوش آنها خارج شود، سپس برگ بو را به همراه میخک، هل سبز، چوب دارچین، فلفل قرمز خشک به تابه اضافه می کنیم و به همراه دیگر مواد تفت می دهیم.

مرحله سوم

نکته ای که در مورد ادویه برگ کاری باید در نظر داشته باشیم این است که ممکن است این ادویه به راحتی پیدا نشود، ولی اگر برگ کاری هم در دسترس داشتیم، آنرا نیز با ادویه های سری دوم به تابه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

پس از اینکه ادویه های سری دوم را به تابه اضافه کردیم، باید حدود یک دقیقه دیگر تفت دادن ادویه ها را ادامه دهیم تا عطر ادویه ها آزاد شود، سپس تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم و اجازه می دهیم خنک شود.

مرحله پنجم

پس از اینکه ادویه ها خنک شدند، آنها را به همراه ادویه هایی که نیاز به تفت دادن نداشتند، داخل آسیاب می ریزیم و به طور کامل پودر می کنیم تا کاملا یکدست شوند. در ادامه یک ظرف شیشه ای درب دار انتخاب می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله ظرف را به خوبی می شوییم، سپس با دستمال خشک می کنیم. در ادامه ادویه کاری آماده شده را درون ظرف می ریزیم و درب آنرا محکم می بندیم، سپس در جای خشک دور از گرما و رطوبت نگهداری می کنیم.