طرز تهیه سالاد گندم و مرغ

سالاد گندم و مرغ , طرز تهیه سالاد گندم و مرغ , دستور پخت سالاد گندم و مرغ

سالاد گندم و مرغ یکی از انواع سالادهای خوشمزه و پرطرفدار کشور ترکیه است که با دستورهای متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد گندم و مرغ در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گندم پوست کنده ۱ پیمانه
سینه مرغ ۱ عدد کامل
ذرت پخته ۱ لیوان
خیار شور ۸ عدد متوسط
شوید تازه ۱ دسته کوچک
سس مایونز ۲ قاشق غذاخوری
ماست چکیده ۴ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

طرز تهیه سالاد گندم و مرغ

مرحله اول

برای تهیه سالاد گندم خوشمزه ترکیه ای ابتدا گندم را از حداقل ۴ ساعت قبل درون یک کاسه آب می ریزیم تا به خوبی خیس بخورد، سپس آبکشی می کنیم و به همراه ۲ تا ۳ لیوان درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم و اجازه می دهیم گندم حدودا به مدت یک ساعت بپزد تا لعاب بیندازد و کاملا نرم شود. در ادامه گوشت مرغ را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و ۲ لیوان آب داخل یک قابلمه دیگر می ریزیم.

مرحله سوم

حالا قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا آب شروع به جوشیدن کند، سپس کف های سفید رنگ روی سطح آب را جمع می کنیم و دور می ریزیم تا گوشت مرغ در پایان پخت هیچ گونه طعم و بوی زهمی نداشته باشد.

مرحله چهارم

در این مرحله سس مایونز و ماست را به همراه شوید خرد شده و مقداری نمک و فلفل سیاه را با هم داخل یک کاسه مناسب ترکیب می کنیم، سپس روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و در یخچال قرار می دهیم تا سس جا بیفتد.

مرحله پنجم

پس از اینکه گندم و گوشت مرغ پختند، آنها را درون آبکش می ریزیم. سپس گوشت مرغ را به صورت ریش ریش یا نگینی خرد می کنیم. در ادامه گندم را پس از خنک شدن به همراه گوشت مرغ داخل یک کاسه بزرگ می ریزیم.

مرحله ششم

در این مرحله خیارشور را به صورت نگینی خرد می کنیم، سپس به همراه ذرت به کاسه حاوی مواد اضافه می کنیم. حالا مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند، سپس سس را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله هفتم

در مرحله پایانی سس را به مواد درون کاسه اضافه می کنیم، سپس با قاشق مواد را به آرامی زیر و رو می کنیم تا سس به تمام نقاط سالاد یرسد. در نهایت سالاد را تا زمان سرو در یخچال قرار می دهیم تا خنک شود.