طرز تهیه ترشی پیاز و گوجه فرنگی

ترشی پیاز و گوجه فرنگی , طرز تهیه ترشی پیاز و گوجه فرنگی

ترشی پیاز و گوجه فرنگی یکی از انواع ترشی های ساده و بسیار خوشمزه ایرانی است که با سرکه انگور درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی پیاز و گوجه فرنگی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم ترشی پیاز و گوجه فرنگی
گوجه فرنگی ۴ عدد
پیاز ۳ عدد
سیر ۱۰ حبه
سرکه انگور ½ فنجان
نمک دانه درشت ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه ترشی پیاز و گوجه فرنگی

مرحله اول

برای تهیه ترشی پیاز و گوجه فرنگی خوشمزه و فوری ابتدا پوست پیازها را می گیریم، سپس آنها را به صورت حلقه ای با قطر یکسان برش می زنیم. در ادامه گوجه فرنگی ها را می شوییم و با یک دستمال تمیز خشک می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله قسمت های اضافی گوجه فرنگی ها را خارج می کنیم، سپس آنها را نیز به صورت حلقه ای با قطر یکسان خرد می کنیم. در ادامه یک ظرف مناسب انتخاب می کنیم و آنرا می شوییم، سپس با دستمال خشک می کنیم.

مرحله سوم

توجه داشته باشید که برای تهیه انواع ترشی ها توصیه می شود که از ظروف شیشه ای با درب فلزی استفاده شود، چون ظروف پلاستیکی علاوه بر زیان هایی که دارند، باعث کپک زدن زودتر ترشی نیز می شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله یک لایه پیاز در ظرف می چینیم، سپس یک لایه گوجه فرنگی بر روی پیازها می چینیم. در ادامه دو حبه سیر روی گوجه فرنگی ها قرار می دهیم. مواد را به همین ترتیب به صورت لایه ای درون شیشه می ریزیم.

مرحله پنجم

پس از اینکه تمام مواد ترشی را درون شیشه ریختیم، ۱ قاشق غذاخوری نمک دانه درشت روی مواد می ریزیم. در ادامه سرکه انگور را داخل شیشه می ریزیم و  باقی شیشه را با آب جوشیده خنک پر می کنیم.

مرحله ششم

البته ما برای تعادل در طعم ترشی این کار را انجام دادیم، برای تند و تیز تر شدن ترشی می توانیم مقدار سرکه را افزایش دهیم. در ادامه درب ظرف را محکم می بندیم و در یخچال قرار می دهیم. سه روز بعد ترشی آماده مصرف است.