طرز تهیه پیروک سیب خامه ای

پیروک سیب خامه ای , طرز تهیه پیروک سیب خامه ای , دستور پخت پیروک سیب خامه ای

پیرومک سیب خامه ای یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه بین المللی است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پیروک سیب خامه ای در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم پیروک سیب خامه ای
تخم مرغ ۲ عدد
شیر ¼ پیمانه
وانیل ½ قاشق چایخوری
خامه ۱۰ میلی لیتر
کره ۲۵ گرم
نمک ۱ پنس
آرد ½ پیمانه + ۲ قاشق غذاخوری
سیب اسلایس شده نازک ۴۰۰ گرم
بکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری
آب لیمو ترش ۳ قاشق چایخوری
گردوی خرد شده ۲ قاشق غذاخوری
پودر دارچین ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه پیروک سیب خامه ای

مرحله اول

برای تهیه شیرینی پیروک سیب خامه ای ابتدا آب لیمو ترش را روی اسلایس های سیب می ریزیم و با برس روی آنها می مالیم تا رنگ اسلایس های سیب سیاه نشود. در ادامه فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم شود.

مرحله دوم

در این مرحله قالب مورد نظرمان را با روغن جداکننده کیک یا کمی کره چرب می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه آرد و بکینگ پودر را با هم ترکیب می کنیم تا یکدست شوند، سپس الک می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله سوم

در این مرحله تخم مرغ ها را به همراه نمک و شکر داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن به مدت حدودا ۵ دقیقه مخلوط می کنیم تا بافت مواد حالتی کشدار و رنگش مایل به کرمی شود.

مرحله چهارم

حالا خامه را به کاسه اضافه می کنیم و در حد یک دقیقه با دیگر مواد ترکیب می کنیم. در ادامه کره هم دمای محیط را به همراه شیر و وانیل اضافه می کنیم و آنها را نیز به مدت یک دقیقه دیگر با همزن مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله ترکیب آرد و بکینگ پودر را روی مواد داخل کاسه الک می کنیم و با لیسک از یک سمت مخلوط می کنیم. پس از اینکه مایه شیرینی یکدست شد، اسلایس های سیب را اضافه می کنیم و با لیسک مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

حالا مایه شیرینی را درون قالب می ریزیم، سپس مغز گردوی خرد شده و دارچین را به صورت پخش روی مایه کیک می ریزیم. در ادامه قالب را به مدت ۴۰ تا ۵۰ دقیقه درون فر که حالا به خوبی گرم شده است، قرار می دهیم تا بپزد.

مرحله هفتم

پس از اینکه شیرینی پخت آنرا از فر خارج کرده و اجازه می دهیم خنک شود، سپس به آرامی از قالب خارج می کنیم و در یک ظرف مناسب قرار می دهیم. در ادامه روی ظرف را با سلفون می پوشانیم و در یخچال قرار می دهیم.

مرحله هشتم

حالا اجازه می دهیم شیرینی به مدت یک یا چند ساعت در یخچال بماند تا کاملا منسجم شود، سپس از یخچال خارج می کنیم و روی آن پودر قند می پاشیم. در نهایت شیرینی را برش می زنیم و در ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم.