طرز تهیه کباب تابه ای سیخی

کباب تابه ای سیخی , طرز تهیه کباب تابه ای سیخی , دستور پخت کباب تابه ای سیخی

کباب تابه ای سیخی از ورژن های دوست داشتنی و مجلسی کباب تابه ای است که به خاطر ظاهرش برای مجالس مناسب تر است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب تابه ای سیخی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده ۵۰۰ گرم
پیاز ۳ عدد متوسط
گوجه فرنگی ۴ عدد
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

طرز تهیه کباب تابه ای سیخی

مرحله اول

برای تهیه کباب تابه ای سیخی خوشمزه ابتدا ۲ عدد از پیازها را با رنده متوسط رنده می کنیم، سپس با دست به خوبی فشار می دهیم تا آب اضافی شان به طور کامل گرفته شود. در ادامه پیاز آب گرفته را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله گوشت چرخ کرده را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به کاسه حاوی پیاز اضافه می کنیم، سپس مواد را به مدت حداقل ۵ دقیقه با دست ورز می دهیم تا بافتی منسجم و چسبناک پیدا کنند.

مرحله سوم

پس از اینکه مایه کباب آماده شد، روی درب کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت یک تا چند ساعت در یخچال قرار می دهیم تا مایه کباب به خوبی استراحت کند. پس از گذشت این زمان کاسه را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله دستمان را با آب نمدار می کنیم، سپس به اندازه یک نارنگی از مایه کباب بر می داریم و روی سیخ های فلزی کوچک قرار می دهیم. در ادامه مایه کباب را روی سیخ ها پهن می کنیم و با دست به آن حالت می دهیم.

مرحله پنجم

در صورتی که سیخ فلزی کوتاه نداشته باشیم، می توانیم از سیخ چوبی نیز استفاده کنیم. پس از اینکه تمام مایه کباب را سیخ گرفتیم، یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن به آن اضافه می کنیم.

مرحله ششم

پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، سیخ ها را درون تابه می چینیم و اجازه می دهیم یک سمت کباب ها سرخ شود، سپس آنها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود. در ادامه سیخ ها را از تابه خارج می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله پیاز باقیمانده را به صورت نگینی خرد می کنیم و به همراه کمی روغن به تابه اضافه می کنیم. پیاز را به خوبی تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود، سپس مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

ادویه ها را به مدت یک تا دو دقیقه تفت می دهیم، سپس رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه می کنیم و چند دقیقه تفت می دهیم تا رب گوجه فرنگی به خوبی سرخ شود و طعم و بوی خامی آن به طور کامل گرفته شود.

مرحله نهم

در این مرحله گوجه فرنگی ها را داخل تابه رنده می کنیم و اجازه می دهیم مواد با حرارت ملایم شروع به جوشیدن کنند، سپس سیخ های کباب را درون سس می چینیم و اجازه می دهیم سس به خوبی خوردشان برود.

مرحله دهم

پس از اینکه آب درون تابه به طور کامل به پایان رسید و سس گوجه فرنگی شروع به روغن انداختن کرد، تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در پایان کباب ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.