طرز تهیه شیرینی ملکه بادام

طرز تهیه شیرینی ملکه بادام خانم جمشیدیان ملکه بادام رزا منتظمی طرز تهیه شیرینی ملکه بادام بدون فر عکس شیرینی ملکه بادام قیمت شیرینی ملکه بادام شیرینی ملکه بادام اپارات

شیرینی ملکه بادام یکی از انواع شیرینی های بسیار قدیمی و سنتی ایرانی است که طعم بسیار جذابی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی ملکه بادام در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی ملکه بادام
کره ۲۰۰ گرم
آرد ۳۷۵ گرم (۲٫۵ لیوان)
پودر قند ۱۲۵ گرم (½ لیوان)
تخم مرغ ۲ عدد
پودر هل ½ قاشق چایخوری
خامه ۵۰ گرم
مواد لازم روی شیرینی
عسل ۲۰۰ گرم
کره ۷۵ گرم
خامه ۵۰ گرم
شکر ½ لیوان
زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
خلال بادام ۲ لیوان

طرز تهیه شیرینی ملکه بادام

مرحله اول

برای تهیه شیرینی ملکه بادام ابتدا کره هم دمای محیط را به همراه پودر قند داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با همزن به مدت ۵ دقیقه مخلوط می کنیم تا بافت مواد کشدار و رنگ شان کرمیِ روشن شود.

مرحله دوم

در این مرحله تخم مرغ ها را یک به یک اضافه می کنیم و هر کدام را به مدت ۱ دقیقه مخلوط می کنیم تا با دیگر مواد یکدست شوند. در ادامه خامه و پودر هل را اضافه می کنیم و آنها را نیز به مدت یک دقیقه با دیگر مواد مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

حالا آرد را روی مواد به صورت کنترل شده الک می کنیم و مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و یکدست شکل بگیرد که به دست نچسبد. زمانی که خمیر دیگر به دست نچسبید، باید اضافه کردن آرد را متوقف کنیم تا خمیر خشک نشود.

مرحله چهارم

در این مرحله فر را با دمای ۱۷۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم، سپس خمیر را با قطر سه میلی متر با وردنه پهن می کنیم و با کاتر گرد قالب می زنیم. خمیرهای قالب شده شده را درون قالب های تارت قرار می دهیم و با نوک انگشت آنها را فرم میدهیم.

مرحله پنجم

حالا قالب ها را درون سینی فر می چینیم. پس از اینکه فر به خوبی گرم شد، سینی فر را در طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم خمیرهای تارت به مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه نیم پز شوند، سپس از فر خارج می کنیم.

مرحله ششم

در حین پخت خمیرهای تارت، مواد روی شیرینی را آماده می کنیم. برای این منظور عسل، کره، خامه و شکر را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس به آرامی هم می زنیم.

مرحله هفتم

پس از اینکه مواد به نقطه جوش رسیدند، بادام را اضافه می کنیم و وقتی مواد شروع به جوشیدن کردند، زعفران دم کرده را اضافه می کنیم و قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در ادامه مخلوط مواد را درون خمیرهای نیم پز شده تارت می ریزیم.

مرحله هشتم

در این مرحله دمای فر را به ۱۵۰ درجه کاهش می دهیم، سپس شیرینی ها را مجددا به مدت ۳۰ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا به طور کامل بپزند. در پایان شیرینی ها را از فر خارج کرده و پس از خنک شدن درون ظرف مورد نظرمان می چینیم.