طرز تهیه ته چین هویج پلو

ته چین هویج پلو , طرز تهیه ته چین هویج پلو , دستور پخت ته چین هویج پلو

ته چین یک غذای سنتی و مجلسی است که از دیرباز مورد توجه قرار گرفته است و جزو غذاهای اصیل ایرانی به شمار می آید. ته چین هویج پلو، نیز یک نوع ته چین شیک و مجلسی است که می توان در قالب های تک نفره تهیه و در فر طبخ نمود. این ته چین را می توان در مهمانی ها و جشن ها و به صورت فینگر فود نیز تهیه نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ته چین هویج پلو در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
پیاز ۱ عدد
گوشت چرخ کرده ۵۰۰ گرم
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
زردچوبه و دارچین به مقدلر لازم
پودر سیر به مقدار لازم
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذا خوری
هویج ۳ عدد
زرشک نصف پیمانه
زرده تخم مرغ ۲ عدد
روغن نصف لیوان
ماست ۱ لیوان
زعفران دم کرده به مقدار لازم
گلاب ۱ قاشق چای خوری
برنج ۳ پیمانه
کره به مقدار لازم

طرز تهیه ته چین هویج پلو

مرحله اول

برای تهیه ته چین خوشمزه با هویج پلو در ابتدای کار، برنج را شسته و نیم ساعت قبل با کمی آب و نمک خیس می کنیم. یک قابلمه را آب ریخته و روی حرارت قرار می دهیم تا به جوش آید. برنج و نمک را به آن اضافه کرده و می گذاریم تا بجوشد و نیم پز شود.

مرحله دوم

سپس آن را آبکش کرده و کنار می گذاریم. پیاز را شسته و پوست می کنیم. سپس آن را به صورت نگینی خرد می کنیم. یک تابه را با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. سپس پیاز ها را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود.

مرحله سوم

در این مرحله گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم تا کمی تغییر رنگ پیدا کند. فلفل سیاه و زردچوبه و دارچین و پودر سیر را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم. ۱۰ دقیقه زمان می دهیم تا گوشت بپزد.

مرحله چهارم

سپس رب گوجه فرنگی را به آن اضافه می کنیم. هویج ها را شسته و رنده می کنیم. سپس به مخلوط گوشت اضافه کرده و تفت می دهیم تا بپزد. زرشک را داخل یک کاسه می ریزیم. زرده تخم مرغ را به آن اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

روغن و ماست و زعفران را اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم. به آن نمک و گلاب اضافه کرده و خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شود. ه مواد تخم مرغی نصف میزان برنجی که آبکش کردیم را اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله کف قابلمه را با کمی روغن مایع چرب کرده و مواد ته چین را درون آن می ریزیم و با پشت قاشق فشرده می کنیم. سپس از مواد گوشتی روی آن می ریزیم. دوباره فشرده کرده و ما بقی برنچ سفید را روی آن می ریزیم.

مرحله هفتم

سپس دوباره فشرده می کنیم. روی آن را کمی کره ذوب شده و زعفران دم کرده می ریزیم و روی حرارت خیلی ملایم گذاشته و ۴۵ دقیقه زمان می دهیم تا بپزد و دم بکشد. سپس به صورت قالبی بر می گردانیم و سرو می کنیم.